Foreningen Ridderrennet

Ny samarbeidsavtale med Entra ASA

Entra har signert avtale med Ridderrennet for to nye år.
Sonja Horn i Entra ASA (t.v) og Anne-Kristin Wadahl i foreningen Ridderrennet. Foto: Entra ASA

Entra har inngått en samarbeidsavtale med foreningen Ridderrennet for to nye år. Selskapet har vært sponsor for Ridderrennet siden Entra ble opprettet i 2000 og i år fyller samarbeidet 20 år.

Formålet med avtalen er å dele kunnskap mellom næringsliv og de med nedsatt funksjonsevne. På den måten ønsker Entra å bidra til tilpassing av arbeidsplasser og en forenklet hverdag uavhengig av fysiske forutsetninger.

– I år har vi samarbeidet med Ridderrennet i tjue år. For oss i Entra skaper det stor glede og stolthet å bidra i dette arbeidet. Vi gleder oss til å fortsette det gode samarbeidet med Ridderrennet de neste to årene. Det er inspirerende å møte mennesker med ulike funksjonsnedsettelser som legger stor innsats i å flytte egne grenser. De heier hverandre frem med et beundringsverdig livsmot og takler barrierer på en imponerende måte, sier Sonja Horn, administrerende direktør i Entra. .

Ridderrennet og Ridderuka har vært arrangert på Beitostølen siden 1964. Det er verdens største vintersportsarrangement tilrettelagt for syns- og bevegelseshemmede. I år arrangeres Ridderuka mellom 22. og 29. mars. For tjuende gang er Entra tilstede og bidrar med frivillig innsats på Ridderuka og Ridderrennet.

– Foreningen Ridderrennet er utrolig takknemlig for den viktige støttespilleren Entra har vært i tjue år. Ridderuka betyr svært mye for både deltakere, ledsagere og samarbeidspartnere. Dugnaden som Ridderuka representerer og Entra er med på, er noe av grunnpilaren i det norske samfunnet – et arbeid som gir felleskapsopplevelser og mening for alle involverte. Foreningen og alle våre deltakere setter stor pris på innsatsen alle i Entra har bidratt med i årenes løp, og til å løfte Ridderuka til det det er i dag – din mestringsarena for livet, sier generalsekretær i Ridderrennet, Anne-Kristin Wadahl.

Ridderuka på 2,5 minutter
Videokanal

Foreningen Ridderrennet:
Janniche Larssen Bockmann, markedssjef
jlb@ridderrennet.no

Entra ASA:
Espen Sare, kommunikasjonsrådgiver
esa@entra.no

Om Foreningen Ridderrennet

Foreningen Ridderrennet
Idrettens Hus, Sognsveien 73

I foreningen Ridderrennet stimulerer til en aktiv hverdag for personer med funksjonsnedsettelse. Vi tilbyr både vinter- og sommeraktiviteter gjennom tre arrangementer for personer fra 10 år.

1. Barnas Ridderuke
En leirskoleuke i januar for barn med fuksjonsnedsettelse fra 10 til 16 år.

2. Ridderuka med Ridderrennet
Verdens største årlige vintersportsuke for syns- og bevegelsehemmede fra 15 år som avsluttes med Ridderrennet som er åpent for alle. Eksempler på aktiviteter er langrenn, alpint, brett, hundespannkjøring, truger og kiting.

3. Riddercamp
En friluftscamp fra 15 år på høsten hvor eksempler på aktiviteter er kajakk, leirdueskyting ridning og toppturer.

I tillegg til et rikholdig program på dagtid er det sosiale aspektet minst like viktig. Vi tilrettelegger for en god sosial arena, og fyller kveldene med konsert, foredrag, quiz, bålkos og kortspill for å nevne noe.

Alle våre arrangementer preges av mestring og fellesskap og er tuftet på våre verdier;
respekt, solidaritet, profesjonalitet og frivillighet.

Prinsesse Märtha Louise er Ridderrennets høye beskytter.

Følg pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Foreningen Ridderrennet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet