Ny regiondirektør i Amedia Buskerud

Øyvind Bladt Hagen er ansatt som ny regiondirektør i region Buskerud og administrerende direktør i Drammens Tidende.

Han kommer fra stillingen som kundedirektør i Amedias nasjonale salgsavdeling. Bladt Hagen har lang erfaring fra mediebransjen, både relatert til salg/marked og ledelse, i lokalt mediehus og fra konsern. Han har de siste årene hatt ulike lederstillinger i nasjonalt salg, og har tidligere blant annet jobbet som administrerende direktør i Ringerikes Blad.

- Øyvind har solid og relevant erfaring, og har oppnådd gode resultater. Han er en tydelig leder og er flink til å bygge lag. Jeg er svært glad for å få Øyvind inn som toppleder i en stor og viktig region som Buskerud, sier styreleder i Drammens Tidende og konserndirektør Mari Velsand.

- Jeg har hatt seks fantastiske år i nasjonalt salg, der jeg har vært med på å etablere Folk og Amedia marked sammen med kompetente og flotte kolleger. Jeg kommer til å savne energien og det gode miljøet der. Lysten til å komme tilbake til et mediehus har vært der hele tiden. Når muligheten nå kom og det i tillegg er i hjemfylket mitt, var dette en utfordring jeg ikke kunne la gå fra meg, sier Øyvind Bladt Hagen.