Ny redaktør i Vestby Avis

Trine Urstad (32) er ansatt som ny ansvarlig redaktør og daglig leder i Vestby Avis. Hun er i dag journalist i Moss Avis
Trine Urstad

– Jeg ser veldig fram til det som blir en personlig utfordring for meg, i en kommune jeg kjenner en del til gjennom jobben min i Moss Avis. Målet er å levere saker som engasjerer og få det til å bli en nødvendighet å bruke Vestby Avis for å holde seg oppdatert på det som skjer i Vestby kommune, sier Urstad.

Hun understreker viktigheten og betydningen av å ha levende lokalavis, og selv om den bare kommer i abonnentenes postkasser én gang i uka, lever nettavisa sitt eget liv nærmest døgnet rundt. Trine Urstad har jobbet mange år på nettdesken i Moss Avis, og tar med seg viktige erfaringer til Vestby i sin nye jobb.

– Det er en liten, men dyktig stab i Vestby Avis og heldigvis får jeg fortsette å være journalist, i tillegg til å være redaktør. Det hadde vært rart å skulle slutte helt som journalist, smiler 32-åringen fra Rygge.

– Trine har gått en god skole i Moss Avis. Sammen med dyktige medarbeidere i Vestby Avis er jeg sikker på at hun skal kunne lede avisen til nye rekorder utover høsten, sier styreleder i Vestby Avis, Petter Saugstad.

Trine Urstad