Ny redaktør i Nordstrands Blad

Kristin Stoltenberg (49) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Nordstrands Blad
Kristin Stoltenberg

Hun har bred medieerfaring som avisleder og journalist i Aftenposten og Schibsted-konsernet. Nå kommer hun fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver og redaktør i SOS barnebyer Norge. Hun tiltrer stillingen 1. juni.

- Jeg har vokst med avisa, og det er en viktig kilde til pålitelig informasjon og nyheter om hva som skjer i lokalmiljøet. Det skjer mye i området, og Nordstrands Blad er viktig for lokal identitet. Jeg gleder meg til å utvikle avisen videre, løfte lokale debatter og sette preg på nyhetsbildet, sier Stoltenberg.

- Jeg går til jobben med ydmykhet, og gleder meg veldig til å komme i gang og jobbe med den flinke gjengen som lager avisen i dag.

Ansettelsen av ny redaktør i Nordstrands Blad er første skritt i lokalaviskonsernet Amedias satsning på Nordstrands Blad.

- Jeg er glad for at vi har fått Kristin på laget. Hun har den bakgrunnen og energien vi var på jakt etter for å løfte Nordstrands Blad til det nivået vi mener leserne og avisen fortjener, sier styreleder og regiondirektør i Follo/Østfold, Petter Saugstad.

Avisen er inne i sin 95. årgang, og har siden 2015 vært en del av Mediehuset Østlandets Blad. De to avisene har hatt felles redaktør - nå skal Nordstrands Blad løsrive seg og stå på egne bein.

Avtroppende redaktør Martin Gray er fornøyd med å ha fått Kristin Stoltenberg inn som ny redaktør.

- Jeg kjenner Kristin som er drivende dyktig journalist og avisleder. At hun i tillegg kjenner lokalmiljøet er en stor fordel, og jeg er helt sikker på at hun er den beste kandidaten til jobben og til å løfte Nordstrands Blad ytterligere, sier Gray.

I tillegg til ny redaktør, skal det også ansettes to nye journalister i Nordstrands Blad i løpet av året. Og ikke minst, så skal avisen få kontor i lokalmiljøet igjen. I dag holder redaksjonen til på Ski sammen med Østlandets Blad.

Kristin Stoltenberg