Ny parkeringsoperatør ved Bergen lufthavn Flesland fra 1. juni

Foto: Avinor

-Med automatisk skiltgjenkjenning er det enkelt å parkere hos oss. Når vi nå skifter parkeringsoperatør er det ekstra gledelig at det er en lokal aktør som overtar, uttaler lufthavndirektør Aslak Sverdrup ved Bergen lufthavn Flesland.

Slik gjør du
Anbefalt betalingsmåte er mobiltelefon.  Da unngår du kø ved automaten og kan ordne med betalingen når det passer. Du kan betale inntil 48 timer etter utkjøring på nettsiden http://sesam-sesam.com/nb/hjem/.

Ved å registrere profil kan du også aktivere automatisk trekk, slik at betalingen går sømløst, men betaling kan også gjøres uten brukerprofil. Du kan også benytte betalingsautomaten på stedet.

Dersom ingen av disse løsningene brukes- sendes en faktura, det påløper da et fakturagebyr.

Du kan også forhåndsbestiller parkering på Avinors hjemmesider. Systemet benytter ditt bilskilt som "innkjøringsbillett" og gjenkjenner at du har bestilt og betalt for parkeringen din.

Man kan laste ned appen og registrere brukerprofil hos Sesam parkering allerede i dag, men endringen trer i kraft midnatt 1. juni.

Spørsmål knyttet til betaling og fakturering rettes til Sesam parkering, kontaktdetaljer og mer informasjon om betalingen finnes på http://www.sesamparkering.no/faq.html

Avinor har ansvar for de 45 statlig eide lufthavnene og flysikringstjenesten for sivil og militær luftfart i Norge. Dette nettverket binder Norge sammen - og Norge sammen med verden.

Avinor er en drivkraft i miljøarbeidet i luftfarten og en pådriver for å redusere de samlede klimagassutslippene fra norsk luftfart. Selskapet har en ledende rolle i arbeidet med utvikling og leveranse av biodrivstoff til fly.
Avinor bidrar hvert år til en sikker og effektiv reise for omkring 50 millioner flypassasjerer. Om lag halvparten reiser til og fra Oslo Lufthavn.

Over 3.000 medarbeidere har ansvar for å planlegge, bygge ut og drive et samlet lufthavn- og flysikringssystem. Avinor finansieres gjennom luftfartsavgifter og salg på flyplassene.

Gurli Høeg UlverudKommunikasjonssjef - Avinor konsern

ghu@avinor.no