Bilder Nordic School of Photography

Ny og innovativ fagskoleutdanning fra Bilder Nordic

Vil du ta en rolle i den nye mediehverdagen? I samarbeid med noen av de beste aktørene fra hvert fagfelt gir vi deg den raskeste veien inn i mediebransjen!
Foto: Isabel Sancho

Stort behov for visuelle historiefortellere
Visuell Innholdsprodusent for nye medier, er en helt ny og unik utdanning. Denne fagskoleutdanningen tar på alvor tak i moderne historiefortelling og den nye produksjonsrollen i skjæringspunktet mellom kommunikasjonsrådgiver, markedsfører, designer, fotograf og filmskaper.I vårt digitale samfunn er det et umettelig behov for mennesker som forstår det visuelle språket og evner å kommunisere kort, presist og direkte til ulike målgrupper. Ved å kombinere foto, film og kommunikasjon med nye medier, får du en ettertraktet og dagsaktuell utdanning som utfordrer både det kreative og det kommunikative.

Utdanningen går over ett år heltid, der du i første semester fokuserer på produksjonsteknikk og grunnleggende forståelse av digitale kanaler. I andre semester fokuserer vi på praktiske utfordringer ut i fra et kunde- og publikumsperspektiv. Underveis i utdanningen veiledes du av yrkesaktive spesialister innen de ulike fagfeltene, noe som sikrer deg bransjerelevant og dagsaktuell kunnskap. Du vil også få anledning til å praktisere hos samarbeidende byråer og bedrifter i løpet av studietiden.

Unikt samarbeid mellom Bilder Nordic og bransjen
Visuell innholdsprodusent er et unikt samarbeid mellom Bilder Nordic School of Photography og iProspect, et av Norges ledende digitale byråer. I løpet av studiet vil du møte bransjeaktører som kjenner dagens medielandskap og kan gi målrettet og konkret veiledning. Med en praktisk tilnærming til læring får du «hands-on» erfaring i løpet av studietiden, og etter ett års utdanning vil du være en attraktiv visuell innholdsprodusent som forstår kunders behov og kan samarbeide godt med andre. Vi har også med oss en rekke unike personligheter fra mediebransjen som for eksempel:

• Jon Wessel Aas, høyesterettsadvokat
  • Christine Calvert, tekstforfatter og foredragsholder
  • Magnus Hoem Iversen, stipendiat på Institutt for Informasjons- og medievitenskap ved UiB
  • Eirik Evjen, visual storyteller og skuespiller
  • Kyrre Lien, visual storyteller, kåret til «one of hundred most influential young people in the world» av Forbes Magazine i 2017
  • Bjørn Opsahl, fotograf og filmprodusent
  • Bjarke Calvin, skaperen av Magnum Photos In-Motion og app-gründer innen storytelling
  • Screen LAB, øst- og vestkyst byrå fra USA med fokus på innovativ digital storytelling

Karrieremuligheter
Gjennom ti år som skole har vi utviklet utdanninger som strekker seg fra tradisjonelt fotografi til fremoverlente fotografutdanninger med fokus på nye muligheter. Med denne nye utdanningen som fokuserer på kommunikasjon og nye medier, dekker vi nå hele spekteret av utdanninger innen visuell kommunikasjon. - Vi er veldig stolte av denne utdanningen, og tror den vil dekke et tomrom i dagens utdanningstilbud, sier Inge Helland, grunnlegger og kreativ direktør i Bilder Nordic. – Fordi denne utdanningen er utviklet i tett samarbeid med mediebransjen, kan vi garantere at våre studenter får den kompetansen bransjen etterspør, avslutter han. Etter endt utdanning vil du være i stand til å planlegge, produsere og omsette visuelt innhold i form av foto og video til dagens digitale flater og sosiale medier.

Utdanningen kvalifiserer deg til arbeid hos digitalbyråer og hos PR-, kommunikasjons- og markedsføringsbyråer. Om du søker en snarvei inn i markedsavdelingen hos en spennende bedrift, eller er i et start-up miljø, så er utdanningen relevant for deg.

Foto: Isabel Sancho

Om Bilder Nordic School of Photography

Bilder Nordic School of Photography
Nedre Vollgate 8

24 14 66 80http://www.bildernordic.no

Om Bilder Nordic
Bilder Nordic School of Photography er en offentlig godkjent fagskole. Skolen ble grunnlagt i 2005 og regnes i dag som Nordens største fotoskole, med rundt 150 aktive studenter til enhver tid. Bilder Nordic er en betydelig aktør i norsk fotomiljø, med et internasjonalt renommé, takket være engasjerte studenter, lærere og et sterkt nettverk av fotografer, bilderedaktører og andre bransjeaktører som er involvert i skolen.

Følg pressemeldinger fra Bilder Nordic School of Photography

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bilder Nordic School of Photography på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bilder Nordic School of Photography