Ny Nortura-app skal lette dugnadsarbeidet

Julen er over og fritidsaktivitetene er i gang igjen. De som har fått ansvar for kioskvakten ved skistevnet, korpssamlingen eller 17.mai-feiringen, får nå et hjelpemiddel; appen MinKiosk.

Med MinKiosk kan man enkelt bestille, betale og få varer levert direkte til et arrangement. I tillegg følger en rekke praktiske funksjoner som vaktlister, prislister, sjekklister, salgskalkulator og salgsstatistikk.

– Vi gleder oss til å komme i gang og er stolte over å lansere Nortura sin første app, sier salgsdirektør i Nortura, Kristine Pollen Briså.

Sunnere alternativer

I appen kan man velge mellom en klassisk pakke og en pakke med sunnere alternativer. Begge inneholder alt som trengs til kioskvakten - fra produkter som pølser, vaffelrøre, smoothie og kaffe, til praktisk utstyr som servietter, søppelposer og mye mer. MinKiosk beregner hvor mye man trenger, men det er også mulig å justere på produkter og mengder.

– I pakken med sunnere alternativer er for eksempel vanlige Gilde wienerpølser byttet ut med Gilde Go & Mager, og pølsebrødene er grove. I appen finner man informasjon om hva produktene inneholder, i tillegg til annen nyttig lesning om mat og helse, sier Briså.

Miljøvennlig varetransport

All betaling er basert på Vipps, og transport av varer skjer i samarbeid med Nimber, en sosial leveringstjeneste som formidler ledig transport-kapasitet som allerede er på veien. Nortura blir en av de første bedriftene i Norge som inngår et samarbeid med Nimber.

– Det har vært viktig for oss å finne innovative samarbeidspartnere som har smartere, enklere og mer bærekraftige løsninger, sier Briså.

Appen MinKiosk med tilhørende nettside, minkiosk.no, er utviklet i samarbeid med Accenture. Tjenesten vi i førsteomgang være tilgjengelig for levering i Oslo, Asker og Bærum.

Last ned appen her: https://itunes.apple.com/no/app/minkiosk-no/id1287026455?mt=8

Schweigaards gate 15

955 18 000http://www.nortura.no

Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.

Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.

Følg pressemeldinger fra Nortura

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortura på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nortura