Ny musikk fra The Who, Astrid S og stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey.

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk

Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey

Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix

R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas

Astrid S slipper i dag “Doing To Me (Stripped Down)”, en nedstrippet versjon av singelen fra den nye EP’en Trust Issues. Astrid S er for tiden aktuell med sin akustiske Stripped Down Tour, som startet i Trondheim 11. september. I kveld spiller hun på Forum i Bergen og søndag 15. september inntar hun Den Norske Opera i Oslo.

I dag er Lil Halima klar med sin andre singel,“911”, fra hennes kommende mixtape “Brown Girl Diary”, som slippes 4. oktober, med den svenske produsenten Canto. “Denne sangen er bare en liten "fuck you" til alle menn eller boys som behandler jenter trash fordi de er broken eller usikker”, forteller Lil Halima
Hun spiller sin første egne konsert i Oslo på Parkteateret 18.01.20. Billettene er i salg fra i dag.

Rammstein-vokalist Lindemann slapp i dag den nye singelen “Steh Auf” fra sitt soloprosjekt.

Emeli Sande er tilbake med ny musikk og slipper i dag albumet Real Life. Hun er også Norgesaktuell med konsert 31.oktober på Sentrum Scene.

Halsey er i dag ute med den nye låten "Graveyard". Låten blir å finne på hennes nye album Manic som slippes 17. januar. Halsey har streamet over 23 milliarder og har solgt over ni millioner album verden over.

16 år gamle Chris Burton fra Danmark har passert 12 millioner streams for sine tre første singler. I dag slipper han sin fjerde singel, post-sommer balladen “Summer’s Over”.

Det svenske pop-sjerneskuddet LOVA slipper i dag Epen A Gentleman's Guide, ledet av singelen «Daddy Issues». 21 åringen har blitt lovprist av The Guardian, Refinery29, GQ, Idolator, EARMILK, Hillydilly for å nevne noen. Singelen hennes "You Me and The Silence" var den mest spilte låten på svensk P3, hun er også på YouTube musics "Artist to Watch" for 2019.

Etter en veldig fin vår med fire nye låter, ledet av Do It, og en sommer fylt med headlinershows er de norske gudfarene tilbake med flere nye bangers denne høsten. I dag slipper Broiler “Good Day”, som de startet på for over 4 år siden!
Mio sier følgende om låta: Den første ideen til Good Day kom for over fire år siden. Plystre-riffet har sittet som klister på hjernen siden den dag, så vi skjønte tidligere i år at vi bare MÅTTE gjøre ferdig denne låta!

Stjerneskuddet Isah fra Stavanger har herjet topplistene med landeplagen HALLO i sommer. Nå er han klar til å slippe del to av debut-EPen «sukkerspinn og hodepine», som gjestes av Magdi fra Karpe og Philip Emilio.

Bandet Hardhaus leverer mer solid musikk på ekte Telemarks-dialekt. «Raud Sol» er deres nyeste singel, godt forankret i beste country-rock tradisjon.

Jeff Goldblum er i dag ute med låten «Let’s Face The Music And Dance» (feat Sharon Van Etten) og annonserer samtidig at han slepper nytt album 1.nov.

Kommende konserter:

13. september - Astrid S, Forum, Bergen.
15. september - Astrid S, Den Norske Opera, Oslo
8. september - Jon Bellion, Rockefeller
25. september - ECM 50:Bobo Stenson Trio + Maciej Obara Quartet , Victoria, Oslo
26. september - ECM 50: Marcin Wasilewski Trio + Gustavsen / Tander / Vespestad, Victoria, Oslo
27. september - ECM 50: Mette Henriette + Carla Bley Trio , Victoria, Oslo
28. september - ECM 50: Sinikka Langeland + Craig Taborn + Surman / Andersen / Strønen, Victoria, Oslo
28. september - Lise davidsen + Filharmonien, Konserthuset, Oslo
28. september - blackbear, Sentrum Scene
29. september - Lise Davidsen, Den Norske Opera
3. oktober - Social House/Ella Mai/Ariana Grande, Telenor Arena
5. oktober - R3hab, Sentrum Scene
10. oktober - Scarlxrd, Blå.
11. oktober - Lemaitre, Den Norske Opera
27. oktober - Daniil Trifonov, Den Norske Opera
28. oktober - slowthai, Vulkan Arena
28. oktober - The Vamps , Sentrum Scene
31. oktober - Emeli Sandé, Sentrum Scene
6. november - Young Gravy, Vulkan Arena
11. november - Lewis Capaldi, Sentrum Scene
11. november - YUNGBLUD, Parkteatret
13. november - YG (med Ty Dolla $ign), Sentrum Scene, Oslo
26. november - Dermot Kennedy, Rockefeller
1. desember - Michael Kiwanuka, Rockefeller, Oslo
2. desember - Ari Lennox, Parkteatret, Oslo
15. desember - JID, Parkteatret

God helg :-)

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk13.9.2019 10:23:54 CESTPressemelding

55 år etter at The Who gjorde sine første innspillinger, er de britiske rockerne tilbake med sitt første nye album på 13 år! Albumet har fått tittelen WHO og slippes 22. november. I dag er første smakebit ute i form av singelen "Ball and Chain". Det nye albumet inneholder elleve låter og ble for det meste spilt inn i London og Los Angeles i løpet av våren og sommeren 2019. WHO er co-produsert av Pete Townshend & D. Sardy (som har jobbet med Noel Gallagher, Oasis, LCD Soundsystem, Gorillaz) og med vokalproduksjon av Dave Eringa (Manic Street Preachers, Roger Daltrey, Wilko Johnson). Gitarist og låtskriver Pete Townshend og Roger Daltrey er med på albumet samt The Who-trommeslager Zak Starkey og bassist Pino Palladino. Andre som bidrar er Simon Townshend, Benmont Tench, Carla Azar, Joey Waronker og Gordon Giltrap. Om albumet sier Pete Townshend; "This album is almost all new songs written last year, with just two exceptions. There is no theme, no concept, no story, just a set of songs th

Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey13.9.2019 10:01:26 CESTPressemelding

En av verdens største popartister, Ariana Grande, slipper i dag singelen «Don’t Call Me Angel» med Miley Cyrus og Lana Del Rey. Den er skrevet av de tre superstjernene, sammen med blant andre Max Martin og det finske stjerneskuddet Alma. Dette er første singel fra soundtracket til nyinnspillingen av Charlie’s Angels, som har kinopremiere i Norge 29.november. Se trailer til filmen HER. Ariana Grande er co-executive producer for albumet sammen med superprodusenten Savan Kotecha og manager Scooter Braun. Soundtracket slippes 1. november, to uker før filmens amerikanske premiere. Regissør Elizabeth Banks er strålende fornøyd med låta: “It was important to me to kick off Charlie’s Angels with a huge female-powered anthem driven by a big voice –but to get three of the biggest voices out there? It’s a dream come true! What Ariana, Miley and Lana have delivered surpasses even my high expectations. Their song is resonant and meaningful, and it kicks major ass.” Se singelens tilhørende musikkvid

Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix13.9.2019 08:53:01 CESTPressemelding

Fredag 13. september slipper Jonas Benyoub en remix av NAHNAH, med Sabri & Nezare fra Belgia. De har også laget en video til remixen, som ble skutt på en dag i Nederland. Jonas forteller om NAHNAH Remix: - “Låten Nahnah remix ble til etter jeg spilte på boulevard festivalen i Casablanca med shayfeen i fjor. Der traff jeg en som driver labelet corner club. Han likte Nahnah låten godt og mente han hadde en perfekt match til en remix. Jeg traff Sabri og Nezare kort tid etter de hadde fått lagt ned versene sine. Vi møttes i Eindhoven i Nederland, selvom de er fra Belgia fant vi fort ut at vi har mye til felles og de er to dyktige musikere. Videon ble skutt på én dag, med mye hyggemygge og gode vibes. Ettersom vi alle 3 har røtter fra Marokko, var det en herlig combo å bygge broer i europa med Sabri og Nezare. Målet mitt videre i karrieren er å fortsette å krysse landegrenser.” Hør NAHNAH Remix HER Sjekk ut musikkvideoen HER

R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas12.9.2019 17:08:20 CESTPressemelding

R.E.M gir i dag ut låten "Fascinating" hvor alle inntektene fra låten går til den globale organisasjonen Mercy Corps som bidrar med hjelp til ofrene på Bahamas etter orkanen Dorian. Låten kan streames via Bandcamp og lastes ned hvor en donasjon på $2, eller ønsket beløp, går uavkortet til Mercy Corps. "Fascinating" dukket først opp på den originale masteren av Reveal i 2001, men ble skrotet i siste øyeblikk, og var faktisk Michael Stipes favorittsang fra Reveal-innspillingen (ifølge gitarist Peter Buck, beskrevet i David Buckleys REM-biografi, Fiction). Om låten sa Mike Mills til Buckley; It’s really beautiful. It has a flute, oboe arrangement, but it made the record too long… and something had to go”. R.E.M. spilte på nytt inn låten i Nassau’s Compass Point Studios i 2004 for albumet Around the Sun, men lydbildet til låten passet ikke inn med resten av albumet. Nå har låten funnet sin plass og bidrar til å hjelpe folk i landet der R.E.M. tilbrakte over to kreative måneder. “I have bee

Superstjernen Post Malone er tilbake med nytt album6.9.2019 13:44:25 CESTPressemelding

Den multiplatinavinnende artisten Post Malone er i dag ute med sitt svært etterlengtede album, Hollywood's Bleeding. Dette er oppfølgeren til fjorårets Beerbongs & Bentleys og debutalbumet Stoney. Albumet inneholder 17 spor med en rekke profilerte gjesteartister som Ozzy Osbourne, Travis Scott, SZA, Halsey, Lil Baby og fler. Singelen "Circles" fikk tidligere denne uken en musikkvideo, se den her! Det kritikerroste og svært suksessfulle albumet Beerbongs & Bentleys, som inkluderer superhiten Rockstar, har sanket inn hele 120 millioner lyttestreams i Norge. Se full tracklist nedenfor: Hollywood’s Bleeding Saint-Tropez Enemies (feat. DaBaby) Allergic A Thousand Bad Times Circles Die For Me (feat. Future & Halsey) On The Road (feat. Meek Mill & Lil Baby) Take What You Want (feat. Ozzy Osbourne & Travis Scott) I’m Gonna Be Staring At The Sun (feat. SZA) Sunflower (feat. Swae Lee) Internet (Interlude) Goodbyes (feat. Young Thug) Myself I Know Wow.

Nyhetsbrev fra Universal Music6.9.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Kevin Boine er tilbake med kjærlighetserklæringen “Aurora” Juanes, den mestvinnende soloartisten i Latin Grammys historie, slipper singelen "Bonita”, i samarbeid med landsmannen Sebastian Yatra. “Bonita” er en energisk festsang, influert av Vallenato og Colombiske folkerytmer blandet med Juanes’ særegne melodier og gitarlyder. Låta er produsert av Andres Torres og Mauricio Rengifo, og co-produsert av Juanes. Cashmere Cat slipper singelen "For Your Eyes Only", fra “Princess Catgirl” som kommer 20. september. Dette er oppfølgeren til det kritikerroste debutalbumet fra 2017 «9», som han bl.a. fikk Spellemannspris for. “For Your Eyes Only” er allerede listet på P3. Stjernen Post Malone slipper i dag sitt etterlengtede album Hollywood’s Bleeding. Albumet inkluderer singelen Circles og har bidrag fra en rekke kjente gjesteartister. Dreamville’s egne Earthgang slipper sitt kommende album MIRRORLAND 6. september, og spiller sin andre Oslo-konsert på Parkteateret 11. September. Gruppen har blan