Ny musikk fra den unge bergenseren Sonny Alven

I dag, onsdag 16. september, slipper Sonny Alven sin tredje singel "Our Youth ft. Emmi" og den offisielle remixen av Tove Lo "Timebomb".

Cover: Sonny Alven "Our Youth ft. Emmi". Universal Music Norge 2015

21 år gamle Sonny Alven har rukket å gjøre seg godt bemerket det siste året. I januar signet han til Universal Music, singeldebuten "Where Do We Go ft. CAYO" ble utgitt i april og i miden av august slapp han oppfølgeren "Irregular Love ft. Corey Fox-Fardell" som raskt gikk inn på spillelistene til blant andre NRJ, Radio1 og NRK P3. Sistnevnte lå også en uke inne på Topp 20 Viral Chart på Spotify i USA. Han har også spilt på klubber rundt om i landet og to av landets største musikkfestivaler; Findings og Øyafestivalen. I dag slipper Sonny sin tredje singel "Our Youth" med britiske Emmi på vokal.

Det siste året har Sonny Alven gjort flere remixer på oppdrag fra kjente artistkolleger, deriblant av Alesso "Cool" og Nause "Another You", og i dag ga svenske Tove Lo ut den offisielle remixen som er gjort av "Timebomb". Låten er hennes tredje singel fra debutalbumet Queen of the Clouds. Sonny har også laget et offisiell remix av Broilers nye singel "Fly By Night ft. Tish" som slippes fredag 25. september.

"Our Youth ft. Emmi" er utvalgt av Pepsi som soundtrack til deres internasjonale reklamefilm "Dancing In The Rain" som er filmet fra Øyafestivalen i Oslo i august.

Er du i Oslo i helgen? Sonny Alven spiller på Sollihagen lørdag 19. september, mer info på Facebook.

Cover: Sonny Alven "Our Youth ft. Emmi". Universal Music Norge 2015
Pressebilde: Sonny Alven 2015. Foto: Stian Andersen. Universal Music Norge

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven