Ny montasjesjef hos HubroHansen

Kim Rasmussen og HubroHansen satser offensivt mot fremtiden. Nå har selskapet rekruttert ny montasjesjef. Dan Aborrelund startet opp i august.

Dan Aborrelund.

Aborrelund kommer fra Hubro Hansens danske søsterbedrift, HSHansen. Han har tidligere jobbet sammen med administrerende direktør Kim Rasmussen.

Dan Aborrelund har bakgrunn som fagarbeider etterfulgt av konstruktørutdanning. Aborrelund har i hele sin karriere jobbet med glass og aluminium, og har nær 15 års erfaring.

– Med Dan på laget til HubroHansen, står vi styrket mot fremtiden. I starten kommer Dan til å bruke en hel del tid på renovering og oppdatering av produksjonen. Vi har nemlig besluttet å legge nytt gulvbelegg i produksjonen, og samtidig endre produksjonslinjen. Dermed blir vi mer effektive og følger tidens krav til høy kvalitet, HMS og et godt arbeidsmiljø for de ansatte, sier Kim Rasmussen.

Rasmussen kan opplyse at HubroHansen i samarbeid med ÅBF har vunnet Nygårdsgaten 5 i Bergen, som er en stor jobb med utskifting av 514 vinduer. Selskapet skal også skifte en stor glasspyramide på Amfi Os i Bergen. I Oslo skal HubroHansen levere 27 glasstak for Backe Forny.

– August har vært en historisk bra måned for HubroHansen med et bedre salg enn forventet. Med ansettelsen av Dan og oppdateringen av produksjonen, skal bedriften stå sterkere når disse nye prosjektene skal leveres, sier Kim Rasmussen.

Dan Aborrelund.