Ny miljøpris til Konica Minolta

Tildelt Gold Class av RobecoSAM.
Gold Class for Konica Minolta

Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) er tildelt Gold Class av RobecoSAM, som eneste selskap i sin bransje. Konica Minolta er tildelt den høyeste poengsummen totalt, og mottar den prestisjetunge tittelen Industry Leader for andre året på rad.

Konica Minolta mener at deres arbeid med ambisiøse miljømål er grunnen til at de nå mottar nok en miljøanerkjennelse. Selskapet sier videre at de mange miljøprisene henger sammen med at Konica Minoltas seks prioriteringsområder i driften av selskapet:

- Miljø
- Innovasjon
- Kundetilfredshet og produktsikkerhet
- Ansvarlig forsyningskjede
- Menneskelig kapital
- Mangfold

Hvor vanskelig er det egentlig å bli en bærekraftig bedrift? Ta en sjekk.

Om RobecoSAM:

Et av verdens ledende forskning- og ratingselskap med hovedkontor i Sveits. RobecoSAM inviterer mer enn 3500 av de største selskapene over hele verden til å delta i selskapets bærekraftsvurdering og analyserer resultatene i økonomiske, miljømessige og sosiale termer med fokus på langsiktig verdiskapning. I 2019 ble 236 selskaper rangert i gull-, sølv- og bronseklasser.

Fullstendig pressemelding her.

Gold Class for Konica Minolta

Konica Minolta Business Solutions Norway as er en del av et globalt IT- selskap som tilbyr bedrifter strukturerte  og GDPR-kompatible arkiv- og dokumentsystemer, som forenkler, effektiviserer og gir bedrifter full oversikt i hverdagen. Selskapet satser i år på IT-plattformer som  binder sammen maskinvare, programvare og tjenester sømløst og intuitivt slik at dette kan tilpasses individuelt i omfang og dybde til infrastruktur og krav til ethvert selskap.

Det internasjonale konsernet er kanskje først og fremst kjent for å være en ledende leverandør av printere  med implementerte og solide sikkerhetsfunksjoner til bedrifter, i tillegg til digitalttrykkmaskiner til grafisk bransje.

I januar 2009 formulerte selskapet Konica Minoltas Eco Vision 2050, som en langsiktig plan mot en bærekraftig fremtid. Visjonen er basert på konsernets ledelsesfilosofi og forpliktelse til å bidra i arbeidet mot et mer bærekraftig samfunn. Målet er å redusere CO2-utslippene med 80 % innen 2050.