Ny milepæl for F-35 programmet

FORT WORTH, Texas, 6. august 2013 – Jagerflyet F- 35B har fullført sin 500. vertikale landing.

Testflyet BF- 1 gjennomførte den 500. landingen.

Testflyet, BF- 1, er det samme flyet som også stod for den første vertikale landingen i mars 2009 ved Naval Air Station i Patuxent River.

Neste uke begynner testene med landing på hangarskip. Et F-35B fly vil begynne den andre testperioden (DT-2) om bord USS WASP. Dette er den andre av tre planlagte testperioder som skal være med på å utvikle flyets operative evne til sjøs. Den første av testperiodene ble avsluttet i oktober 2011. Disse testene er svært viktige for å klargjøre F-35 flyene til U.S Marine Corps i 2015.

###

Lockheed Martin en global sikkerhet og flyprodusent med hovedkvarter i Bethesda, Maryland, USA. Selskapet har omkring 116,000 ansatte verden over, og er involvert i forskning, design, utvikling, produksjon, integrering og drift av avanserte teknologiske systemer, produkter og tjenester. Selskapets netto omsetning for 2012 var 47,2 milliarder dollar.

Mer informasjon får du på:

http:/www.f35.com

Testflyet BF- 1 gjennomførte den 500. landingen.