PwC Norge

Ny lederduo i PwC

Leif Arne Jensen og Petter Vold blir ny administrerende og vise-administrerende i PwC fra 1.juli. Håvard Abrahamsen går av etter åtte år til rors.

Styret i PwC vedtok søndag 13.mai å utnevne Leif Arne Jensen som ny administrerende direktør i PwC. I tillegg utnevnes Petter Vold som viseadministrerende direktør.

“Vårt mål er å skape et selskap som er ledende i markedet og som kundene og våre ansatte elsker”, sier Jensen.

Håvard Abrahamsen går av etter 8 år i sjefsstolen, og det er i henhold til PwC sin styringsmodell og retningslinjer som setter en øvre grense for hvor lenge man kan sitte som administrerende.

Samarbeid blant alle nærmere 1800 ansatte

For å øke selskapets kunde- og markedsorientering, må PwC samarbeide enda tettere på tvers av selskapets tjenesteområder og på tvers av regioner.

En duo på topp vil etter styrets mening være den beste løsningen for å lykkes med dette arbeidet. Til sammen jobber nærmere 1800 PwC– ansatte på 27 kontorer over hele Norge.

Gode resultater innen revisjon og rådgivning

Styret mener de to samlet sett var de best kvalifiserte for å opprettholde og utvikle PwC sin konkurransekraft for fremtiden.

De har begge oppnådd imponerende resultater som ledere av henholdsvis revisjon og advisory i PwC, de nyter høy tillit i organisasjonen og i relasjon til hverandre. De utfyller hverandre i mange dimensjoner og de er begge svært motivert for oppgaven.

Petter vil blant annet få ansvar for PwC sitt markeds-og tilbudsarbeid i storkundemarkedet, og vil fortsette som leder av Advisory.

Overtar 1.juli

Leif Arne Jensen og Petter Vold vil tiltre 1.juli 2018 som administrerende og viseadministrerende  direktør i PwC Norge.

De vil umiddelbart sette i gang arbeidet med å utvikle en strategisk plattform for å sikre at PwC forblir det prefererte selskapet innen revisjon, rådgivning, advokattjenester og regnskap.

Film med de nye lederne

Om PwC Norge

PwC Norge
Dronning Eufemiasgate 8

952 60 000http://www.pwc.no

PwC er et bredt norsk kompetansehus. Vi er tilstede i hele landet og er en del av det globale PwC-nettverket. Vår forankring i revisjon bygger tillit mellom parter, som åpner dører for innovasjon, omstilling og nytenking. Sammen med våre kunder er vi et fellesskap som løser viktige problemer i samfunnet og skaper verdier som varer.

Følg pressemeldinger fra PwC Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra PwC Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra PwC Norge