PwC Norge

Ny lederduo i PwC

Leif Arne Jensen og Petter Vold blir ny administrerende og vise-administrerende i PwC fra 1.juli. Håvard Abrahamsen går av etter åtte år til rors.

Styret i PwC vedtok søndag 13.mai å utnevne Leif Arne Jensen som ny administrerende direktør i PwC. I tillegg utnevnes Petter Vold som viseadministrerende direktør.

“Vårt mål er å skape et selskap som er ledende i markedet og som kundene og våre ansatte elsker”, sier Jensen.

Håvard Abrahamsen går av etter 8 år i sjefsstolen, og det er i henhold til PwC sin styringsmodell og retningslinjer som setter en øvre grense for hvor lenge man kan sitte som administrerende.

Samarbeid blant alle nærmere 1800 ansatte

For å øke selskapets kunde- og markedsorientering, må PwC samarbeide enda tettere på tvers av selskapets tjenesteområder og på tvers av regioner.

En duo på topp vil etter styrets mening være den beste løsningen for å lykkes med dette arbeidet. Til sammen jobber nærmere 1800 PwC– ansatte på 27 kontorer over hele Norge.

Gode resultater innen revisjon og rådgivning

Styret mener de to samlet sett var de best kvalifiserte for å opprettholde og utvikle PwC sin konkurransekraft for fremtiden.

De har begge oppnådd imponerende resultater som ledere av henholdsvis revisjon og advisory i PwC, de nyter høy tillit i organisasjonen og i relasjon til hverandre. De utfyller hverandre i mange dimensjoner og de er begge svært motivert for oppgaven.

Petter vil blant annet få ansvar for PwC sitt markeds-og tilbudsarbeid i storkundemarkedet, og vil fortsette som leder av Advisory.

Overtar 1.juli

Leif Arne Jensen og Petter Vold vil tiltre 1.juli 2018 som administrerende og viseadministrerende  direktør i PwC Norge.

De vil umiddelbart sette i gang arbeidet med å utvikle en strategisk plattform for å sikre at PwC forblir det prefererte selskapet innen revisjon, rådgivning, advokattjenester og regnskap.

Film med de nye lederne

Om PwC Norge

PwC Norge
Dronning Eufemiasgate 8

952 60 000http://www.pwc.no

Våre tjenester omfatter revisjon, rådgivning, regnskap, skatt og avgift, og juridisk bistand. Kundene våre kommer fra både offentlig og privat sektor, og er i alle størrelser fra de minste lokale til de store og internasjonale.

Følg saker fra PwC Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra PwC Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra PwC Norge

Hamar-gründere vil bekjempe utenforskap15.2.2018 15:36Pressemelding

For første gang ble vinneren av Vil litt mer-fondet kåret i PwC-bygget i Bjørvika. Ideen med mest kraft og overbevisning var VR Education, som gjennom visualisering av matematikk lærer barn å se matematiske sammenhenger på en helt ny måte. “Testresultatene er gode, med disse VR-brillene håper vi å hjelpe barn og ungdom til å fullføre skolegangen og skape ny glede rundt læring”, sier Are Søby Vindfallet, daglig leder for Making Views AS og primus motor for VR-prosjektet.