Ny leder for Innovasjon Norge Agder

10.12.2015 16:15 | Innovasjon Norge

Sveinung Hovstad er tilsatt som ny direktør for Innovasjon Norge Agder. Han tiltrer stillingen 1. mars 2016.

Sveinung Hovstad (52) er bosatt i Grimstad og har bred kjennskap til næringslivet i Agderfylkene, blant annet gjennom egen konsulentvirksomhet knyttet til forretnings- og organisasjonsutvikling, økonomisk rådgivning, styrearbeid og «management for hire».

Siden 2014 har han hatt stillingen som administrerende direktør for Kristiansands Skruefabrikk & Mek. Verksted AS. Han har blant annet vært administrerende direktør i Start Toppfotball AS (2010 – 2012), konsernsjef i Kverneland Bil AS (2007 – 2010) og daglig leder i Sørteam AS (1999 – 2007). Han har også arbeidet ved kontoret til det som tidligere var Statens nærings- og distriktsutviklingsfond (nå Innovasjon Norge) i Kristiansand.
Hovstad er utdannet siviløkonom. Han vil tiltre stillingen i Innovasjon Norge Agder 1. mars 2016.

- Norsk næringsliv står overfor krevende tider hvor evne til omstilling og nyskapning blir avgjørende. Innovasjon Norge er en viktig støttespiller for næringslivet. Det er en spennende organisasjon med en stor «verktøykasse». Jeg ser frem til å være med på utviklingen og gi mitt bidrag, sier Sveinung Hovstad.

-----------------------
For nærmere informasjon, kontakt:
- Divisjonsdirektør Per Niederbach, Regioner og finansiering Innovasjon Norge, mob. 975 44628
- Sveinung Hovstad, mob.  911 96 559.

Sveinung Hovstad