Ny leder EVRY Norge

Per Kristian Hove er utnevnt som ny leder for EVRY Norge. Han overtar for Kolbjørn Haarr, som har valgt å slutte i EVRY.

«Jeg er glad for at Per Kristian Hove har takket ja til å lede EVRY i Norge. Hove har lang erfaring fra IT- og teknologiselskaper og har solid kompetanse innenfor digitalisering og endringsledelse. Han har jobbet tre år i EVRY og kjenner selskapet godt fra sin tid som leder av leveransenheten vår og som salgsdirektør i Norge», sier Bjørn Ivroth, CEO i EVRY.

Hove er i dag leder for Digital Platform Services, som har ansvaret for leveranser på tvers av selskapet. Han har tidligere vært administrerende direktør i Oracle Norge og leder for HCL i Norge.

Per Kristian Hove tiltrer som ny leder 5. juni 2018. Det vil bli utnevnt en fungerende leder av Digital Platform Services i løpet av kort tid.

Hove overtar etter Kolbjørn Haarr, som nå har valgt å slutte i selskapet.

- Kolbjørn Haarr har ledet EVRY Norge i en periode med store endringer. Han har, med sin bakgrunn og erfaring gitt et meget sterkt bidrag til å styrke EVRY i Norge blant både kunder og samarbeidspartnere. Jeg vil takke Kolbjørn Haarr for hans svært gode innsats for EVRY de to og et halvt siste årene, sier Bjørn Ivroth.

«Jeg er stolt og takknemlig for å ha vært med på utviklingen av EVRY de siste årene, og jeg ønsker selskapet det beste framover når jeg nå har valgt å forlate selskapet», sier Kolbjørn Haarr.

Presse: +47 67 800 100

Investor: Frank Stangnes +47 47453275

EVRY er et ledende nordisk IT-tjeneste og programvareselskap med mer enn 10 000 kunder i privat og offentlig sektor. Over fem millioner mennesker i Norden bruker daglig løsninger levert av EVRY. Gjennom en sterk lokal tilstedeværelse med dyp teknologisk og forretningsmessig innsikt er EVRY en pådriver i kundenes innovasjon og fornyelse. EVRY hadde i 2017 en omsetning på NOK 12,6 milliarder og 8 500 ansatte i 9 land. Hovedkontoret ligger på Fornebu utenfor Oslo og selskapets aksjer er notert på Oslo Børs. www.evry.com.

Sterkt årsresultat og kontantstrøm sammen med betydelig vekst i ordrereserve8.2.2019 07:00:13Pressemelding