Ny ledelse i Norges Jeger- og Fiskerforbund

Norges Jeger- og Fiskerforbund avholdt landsmøte i helgen. Det var store utskiftinger i ledelsen. Knut Arne Gjems fra Hedmark ble valgt til forbundets nye leder.
Fra venstre: Tommy Mortensen, Arild Gjertsen, Bergfinn Alund, Tina Dyrstad Fossdal, Knut Arne Gjems, Bjørn F Mathiesen,  Johnny Andersen, Line Andersen, Ole Martin Meland, Vidar Nilsen, Ann Eva Isaksen, Sara Behzadzadeh, Bjarte Erstad, Alf Inge Røyrvik
Fra venstre: Tommy Mortensen, Arild Gjertsen, Bergfinn Alund, Tina Dyrstad Fossdal, Knut Arne Gjems, Bjørn F Mathiesen, Johnny Andersen, Line Andersen, Ole Martin Meland, Vidar Nilsen, Ann Eva Isaksen, Sara Behzadzadeh, Bjarte Erstad, Alf Inge Røyrvik

NJFF er interesseorganisasjonen for landets jegere og fiskere. Hvert tredje år arrangeres landsmøte der også det kommende forbundstyret blir valgt. Denne gangen var det hard kamp om plassene i styret, noe som er et sunnhetstegn i en levende organisasjon.

Styret skal settes sammen med et øye til en rettferdig og fornuftig geografisk, kjønnsmessig og aldersmessig representasjon. I tillegg skal de ulike interessefeltene i forbundet ivaretas. Det valgte styret synes å ivareta alle disse hensynene på en god måte. Landsmøtet ga tydelige signaler i viktige saker for organisasjonen som lakseforvaltning, rovviltforvaltning, rekrutteringsarbeidet, kvinnesatsingen og mye annet.

Nytt forbundsstyre
Knut Arne Gjems fra Våler i Hedmark ble valgt til ny leder. Han har erfaring fra Hedmark som fylkesleder i NJFF, samt at han har sittet en periode i forbundsstyret. Begge nestlederne kommer fra det forrige forbundsstyret, og bærer med seg nyttig erfaring inn i det nye styret.

Leder  Knut Arne Gjems, Hedmark

1. Nestleder  Arild Gjertsen, Sør Trøndelag

2. nestleder   Ann Eva Isaksen, Troms

Styremedlem  Tina Dyrstad Fossdal, Vest Agder

Styremedlem  Line Johansen, Buskerud

Styremedlem  Bjarte Erstad, Hordaland

Styremedlem  Bjørn F Mathiesen, Akershus

Styremedlem  Ole Martin Meland, Telemark

Styremedlem  Bergfinn Alund, Oppland

1. varamedlem   Johnny F Andersen, Akershus

2. Varamedlem  Sara Behzadzadeh, Hordaland

3. varamedlem  Alf Erik Røyrvik, Sogn og Fjordane

4. varamedlem  Tommy Mortensen, Troms

Knut Arne Gjems, Våler og Hedmark, er NJFFs nye leder.