Ny låt fra OMVR - "Bad News" - ute i dag!

I dag 12 mai slippes OMVR sin nye singel Baw News. Låten har blitt godt tatt emot og er allerede listet på NRK P3.

HØR BAD NEWS HER

Norges nye store r&b-ambassadør OMVR satte markante avtrykk etter seg under fjorårets By:Larm. Etter suksesskonserten på et fullstappet John Dee skrev norske musikkjournalister at han skiller seg fra mengden med sin «enestående lengsel i stemmen» og at han «fusjonerer det sjelfulle og det klubbete». Siden den gang har han gitt ut flere spennende singler der han stadig har spisset uttrykket og videreutviklet sin musikalske egenart. Hans nye singel «Bad News» markerer et foreløpig høydepunkt i denne utviklingen.

«Taste you on my lips, breath you in/A moment in the sun before the storm rolls in». Det åpner  med et sanselig bilde, men ettertenksomheten ligger like under overflaten i denne mørke pop-perlen av en låt. Den fortettede energien i verset blir forløst i det stort anlagte refrenget, der OMVRs enestående stemme virkelig får skinne. Både uttrykket i låten og vokalklangen er mørkere enn tidligere, og den nyanserike, uttrykksfulle vokalen balanserer perfekt mot de slepne beats'ene den danske suksessprodusenten Andreas «Maskinen» Sommer har hentet fram.

«Bad News» er skrevet i samarbeid med den svenske artisten og låtskriveren Calle Lehmann.

- Det hele skjedde ganske spontant, og sangen begynte faktisk å ta form bare minutter etter at vi hilst på hverandre og satt oss ned med hver vår gitar, forteller OMVR om låtens inspirerte opprinnelse.

- I motsetning til sangene jeg har laget tidligere, var dette mer en klassisk gitar-på-fanget-låt. Jeg tror nok det var med på å forme det nakne og direkte uttrykket i sangen. Calle kommer mer fra popen enn jeg, men vi fant felles grunn i den melodisk orienterte r&b-musikken som vi begge er veldig glad i, utdyber OMVR

«I start a fire everywhere I go/I'm bad news». Teksten på «Bad News» er sterk og personlig, selv om den ikke er basert på en spesiell opplevelse, eller rettet mot en bestemt person. Den handler om å ha selvinnsikt, om betydningen av å stoppe opp, og vurdere din egen rolle i de uheldige tingene som skjer deg.

- Jeg tror alle har hatt den følelsen en gang, av at man er «bad news», at det ligger rykende branntomter bak deg der du har gått. Men i refleksjonen og ettertanken ligger også et potensial og en energi, og det tror jeg vi har klart å få fram, forteller OMVR

Låten ble til en vindfull novemberdag i en skandinavisk storby.

- Den mørke tida, senhøsten og vinteren, er faktisk min favorittid for å skrive. Det er noe med tyngden og stoffligheten i mørket som setter meg i en kreativ stemning. Når lyset og fargene kommer om våren, går jeg over i et annet, mer utadvendt modus. Jeg gjør jo også mer festivaljobber om sommeren, og sangeren og artisten i meg tar mer over.

Den begavede sangeren og låtskriveren forteller at han i studio denne gang la ekstra stor vekt på at hver eneste vokalfrase skulle være gjennomarbeidet og optimalt utformet. Melodien og korarrangementet setter krav til stemmen når det gjelder omfang og uttrykk. «Jeg elsker å synge, men dette var hardt arbeid!» sier OMVR, som imidlertid er veldig fornøyd med det han og samarbeidspartnerne oppnådde. Og det harde arbeidet bar frukter: «Bad News» er en låt som treffer øregangene, hjertet og dansefoten samtidig. Ettertanke og livsutfoldelse. Høstmørke og funklende sollys.

OMVR er en artist og låtskriver i rivende utvikling. Utvilsomt vil neste høst inspirere nye, flotte låter fra hans hånd. Men denne sommeren kan musikkelskere alle steder ta inn den melodiske varmen og sanselige uttrykksfullheten som utgjør «Bad News». Og vi kan glede oss ytterligere, for i løpet av året slipper OMVR sin første EP. Han, og vi, går spennende tider i møte!

Charlotte Öqvist

Promotion Manager, Local
charlotte.oqvist@umusic.com

Frode Fjerdingstad
Frode Fjerdingstad

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i