Ny låt fra OMVR - "Bad News" - ute i dag!

12.5.2016 13:01 | Universal Music Norge

I dag 12 mai slippes OMVR sin nye singel Baw News. Låten har blitt godt tatt emot og er allerede listet på NRK P3.

HØR BAD NEWS HER

Norges nye store r&b-ambassadør OMVR satte markante avtrykk etter seg under fjorårets By:Larm. Etter suksesskonserten på et fullstappet John Dee skrev norske musikkjournalister at han skiller seg fra mengden med sin «enestående lengsel i stemmen» og at han «fusjonerer det sjelfulle og det klubbete». Siden den gang har han gitt ut flere spennende singler der han stadig har spisset uttrykket og videreutviklet sin musikalske egenart. Hans nye singel «Bad News» markerer et foreløpig høydepunkt i denne utviklingen.

«Taste you on my lips, breath you in/A moment in the sun before the storm rolls in». Det åpner  med et sanselig bilde, men ettertenksomheten ligger like under overflaten i denne mørke pop-perlen av en låt. Den fortettede energien i verset blir forløst i det stort anlagte refrenget, der OMVRs enestående stemme virkelig får skinne. Både uttrykket i låten og vokalklangen er mørkere enn tidligere, og den nyanserike, uttrykksfulle vokalen balanserer perfekt mot de slepne beats'ene den danske suksessprodusenten Andreas «Maskinen» Sommer har hentet fram.

«Bad News» er skrevet i samarbeid med den svenske artisten og låtskriveren Calle Lehmann.

- Det hele skjedde ganske spontant, og sangen begynte faktisk å ta form bare minutter etter at vi hilst på hverandre og satt oss ned med hver vår gitar, forteller OMVR om låtens inspirerte opprinnelse.

- I motsetning til sangene jeg har laget tidligere, var dette mer en klassisk gitar-på-fanget-låt. Jeg tror nok det var med på å forme det nakne og direkte uttrykket i sangen. Calle kommer mer fra popen enn jeg, men vi fant felles grunn i den melodisk orienterte r&b-musikken som vi begge er veldig glad i, utdyber OMVR

«I start a fire everywhere I go/I'm bad news». Teksten på «Bad News» er sterk og personlig, selv om den ikke er basert på en spesiell opplevelse, eller rettet mot en bestemt person. Den handler om å ha selvinnsikt, om betydningen av å stoppe opp, og vurdere din egen rolle i de uheldige tingene som skjer deg.

- Jeg tror alle har hatt den følelsen en gang, av at man er «bad news», at det ligger rykende branntomter bak deg der du har gått. Men i refleksjonen og ettertanken ligger også et potensial og en energi, og det tror jeg vi har klart å få fram, forteller OMVR

Låten ble til en vindfull novemberdag i en skandinavisk storby.

- Den mørke tida, senhøsten og vinteren, er faktisk min favorittid for å skrive. Det er noe med tyngden og stoffligheten i mørket som setter meg i en kreativ stemning. Når lyset og fargene kommer om våren, går jeg over i et annet, mer utadvendt modus. Jeg gjør jo også mer festivaljobber om sommeren, og sangeren og artisten i meg tar mer over.

Den begavede sangeren og låtskriveren forteller at han i studio denne gang la ekstra stor vekt på at hver eneste vokalfrase skulle være gjennomarbeidet og optimalt utformet. Melodien og korarrangementet setter krav til stemmen når det gjelder omfang og uttrykk. «Jeg elsker å synge, men dette var hardt arbeid!» sier OMVR, som imidlertid er veldig fornøyd med det han og samarbeidspartnerne oppnådde. Og det harde arbeidet bar frukter: «Bad News» er en låt som treffer øregangene, hjertet og dansefoten samtidig. Ettertanke og livsutfoldelse. Høstmørke og funklende sollys.

OMVR er en artist og låtskriver i rivende utvikling. Utvilsomt vil neste høst inspirere nye, flotte låter fra hans hånd. Men denne sommeren kan musikkelskere alle steder ta inn den melodiske varmen og sanselige uttrykksfullheten som utgjør «Bad News». Og vi kan glede oss ytterligere, for i løpet av året slipper OMVR sin første EP. Han, og vi, går spennende tider i møte!

Charlotte Öqvist

Promotion Manager, Local
charlotte.oqvist@umusic.com

Frode Fjerdingstad
Frode Fjerdingstad

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f