Ny låt fra JP Cooper

Britiske JP Cooper slapp i dag singelen «She’s On My Mind», som i dag er den nest høyest plasserte låta på Spotifys New Music Friday-spileliste.

Låta er også med på Coopers neste album, «Raised Under Grey Skies», som slippes 22. september. Debutalbumet kommer også til inneholde fjorårets hit «September Song» og «Passport Home», som Cooper slapp tidligere i år.

Etter å ha bygd en stadig voksende fanskare i Storbritannia de siste årene, fikk han et internasjonalt gjennombrudd da han bidro med vokal på Jonas Blues «Perfect Strangers» i fjor. Låta, som er streamet rundt 450 millioner ganger på Spotify, lå lenge blant topp ti på VG-lista.

Cooper fulgte opp med singelen «September Song» i fjor høst, som har over 200 millioner avspillinger på Spotify. Låten ble også en suksess i Norge og i skrivende stund har den solgt til platina her til lands.

Musikkvideo fra Emelie Hollow i samarbeid med Juleaksjonen21.11.2017 17:14Pressemelding

Låten «Feeling Of Christmas» handler om å verne om de som trenger det aller mest, og den sterke musikkvideoen berører et hvert kaldt vinterhjerte.   Da Emelie Hollow reiste til London i september for å skrive musikk, kjøpte hun sitt første julekort. Det viste seg at Wez, som hun skulle jobbe med, også er ekstra glad i jul.   - Vi skrudde på en gammel Frank Sinatra juleplate, tente lys og snakket om våre favoritt juleminner. Dessverre har ikke alle bare gode minner rundt denne tiden, så vi bestemte oss for å skrive en sang med et budskap som kan nå ut til alle, forteller Emelie Hollow  Resultatet ble «Feeling Of Christmas». Låten er listet på NRK P1 og P3, og er annonsert som aksjonslåten til Juleaksjonen på TV2 2017. Årets aksjon er i samarbeid med Røde Kors, og videoen viser sterke bilder fra deres arbeid kombinert med Hollow sin fremføring.    Se musikkvideoen HER.      Om Emelie Hollow:  I en alder av bare 19 år har Emelie Hollow fra Ås i Akershus gjort seg bemerket med sin formidli

BLUE LIPS fra Tove Lo ute i dag17.11.2017 14:35Pressemelding

Grammy-nominerte Tove Lo er i dag ute med det nye albumet BLUE LIPS. BLUE LIPS er det avsluttende kapittelet i Lady Wood-historien. Der Lady Wood var delt inn i delene Fairy Dust og Fire Fade er BLUE LIPS delt inn i LIGHT BEAMS og PITCH BLACK. Første singel ut fra det nye albumet var "Disco Tits", en låt gjort i samarbeid med The Struts som hun har jobbet med tidligere på “Cool Girl”, “Habits (Stay High)” og “Talking Body”. Låten er B-listet på NRK P3. Hennes kritikerroste Lady Wood-album inneholdt "Cool Girl", som til dags dato har over 48 millioner YouTube-visninger. I forbindelse med albumet Lady Wood slapp hun kortfilmen Fairy Dust, hvor hun fikk sin skuespillerdebut. Filmen inneholdt låtene “Influence”, “Lady Wood,” “Vibes”, “True Disaster” og “Cool Girl”. Filmen ble kontroversiell og ble kort tid etter release fjernet fra YouTube, for så å bli lagt opp igjen kort tid etter den ble tatt ned. V magazine har beskrevet filmen som: “a raw, beautiful, and proudly provocative exploratio