Ny låt fra EHI

"Tusen millioner dråper" er ute nå. EHI er tilbake med en ny, personlig og sterk låt.

Foto: Mathias Normann

Hør låta her:

Hun brakk hjertet mitt i to

Og lot det ligge igjen blødende på gulvet før hun stakk

2 måneder

60 dager

1,440 timer

86,400 minutter

5,184,000 sekunder

Det er så lenge jeg trodde at jeg skulle dø

Alt jeg sitter igjen med nå er tårene mine

Nok til å fylle hele jævla Tøyenbadet for faen!

TUSEN MILLIONER DRÅPER!!!!

«Tusen millioner dråper» omtaler EHI selv som den låten han er mest glad i av alle han har skrevet til nå, og vi kan forstå hvorfor.

Men sin særegne stemme og formidlingsevne, landet den unge artisten EHI platekontrakt med Universal Music, der han så langt har sluppet singlene «Tanker» og «Faller».

For den Norsk-Nigerianske EHI var musikk en viktig del av barndommen. Moren introduserte ham tidlig for artister som Barry White, Craig David, Destiny’s Child, Marvin Gaye, TLC og Whitney Houston,

EHI har tidligere fortalt om en oppvekst som ikke alltid har vært like enkel. 25-åringen kom alltid litt skeivt ut med lærerne, var trill rund, hadde dårlige sosiale ferdigheter og en fraværende far. Men han var god på to ting: å synge og være morsom, og han brukte det for alt det var verdt.

Han ble tatt inn i hiphop-kollektivet Forente Minoriteter som 15-åring, og fikk med det mulighet til å jobbe med forbilder som Tommy Tee og Nasty Kutt. Han fikk sjansen til å spille på steder som han bare hadde drømt om, og fikk i tillegg innpass på Gatekunst-prosjektet hvor han fikk utvikle seg som sanger og artist. Med et ærlig og åpent sinn ønsker EHI å fortelle sin historie, og ser på musikken som en plattform hvor han kan nå ut til andre med tankene sine. Han vil bruke sin bakgrunn og historie til å hjelpe unge i dag.

Ved siden av musikken er EHI svært opptatt av å hjelpe ungdom i lokalmiljøet på Tøyen, der han arbeider som Barne- og Ungdomsarbeider, trener et stikkball-lag, og i tillegg er med i den frivillige organisasjonen «Foreninga!» som jobber med lokale arrangementer.

jeanett@hes.no

Foto: Mathias Normann

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.