Ny låt fra Astrid S

25.3.2016 08:30 | Universal Music Norge

Fredag 25. Mars slipper Astrid S sin nye singel Paper Thin, en låt hun allerede har delt med fansen i en akustisk versjon. Den nye versjonen er produsert av danske Andreas Sommer og er første spor ut fra den kommende debut-Epen. Den selvtitulerte Epen slippes 20. mai og består av fem nye låter.

På denne Epen har hun samarbeidet med flere anerkjente produsenter og låtskrivere; deriblant Robert Habolin (Zara Larsson), Emily Warren (5 Seconds of Summer, OMI) and Nick Ruth (Nick Jonas, Ellie Goulding, Wiz Khalifa). På den neste singelen “Hurts So Good” har hun jobbet med Lindy Robbins (Jason Derulo, Demi Lovato) and Julia Michaels (Justin Bieber, Gwen Stefani, Selena Gomez, Little Mix) og produsert av MAG (aka Johan Carlsson) (Flo Rida, Demi Lovato bla) fra Max Martin Studios.

Trackliste:

1. Paper Thin
2. Hurts So Good
3. Jump
4. Atic
5. I Don't Wanna Know

Selv sier Astrid følgende:

- Jeg er vant til å gi ut én offisiell singel i året. Så nå å endelig skulle gi ut fem tracks, min første EP, er helt utrolig spennende og stas. Jeg kan ikke vente med å få den ut der så alle kan høre på den når de vil – så mye de vil. Og Paper Thin er ute allerede nå!

Astrid S er bekreftet til å varme opp for Troye Sivan sin turné med 20 datoer runt om i Europa i april og mai.I tillegg spiller hun sin aller første egne konsert i Storbritannia på klubben «The Social», som ble solgt ut på mindre enn 24 timer,  i London 20. april.

Full turnéoversikt:

Fredag 15 - Olympia Theatre, Dublin, Ireland
Lørdag 16 - QMU, Glasgow, UK
Mandag 18 - Academy, Manchester, UK
Tirsdag 19 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Onsdag 20 - The Social, London, UK (egen konsert)
Fredag 22 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Lørdag 23 - O2 Institute, Birmingham, UK
Mandag 25 - Trix, Antwerp, Belgium
Tirsdag 26 - La Cigale, Paris, France
Fredag 29 - Teatro Barcelo, Madrid, Spain

Mandag 2 - Alcatraz, Milan, Italy
Tirsdag 3 - Kaufleuten, Zurich, Switzerland
Torsdag 5 - Backstage Werk, Munich, Germany
Lørdag 7 - Ottakringer Brauerei, Vienna, Austria
Mandag 9 - Live Music Hall, Cologne, Germany
Tirsdag 10 - Paradiso, Amsterdam, Netherlands
Fredag 13 - Docks, Hamburg, Germany
Søndag 15 - Huxley’s, Berlin, Germany
Tirsdag 17 - Vega, Copenhagen, Denmark

Astrid S ble raskt spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt etter “2AM” ble sluppet. Det siste årets merittliste bekrefter et stykke på vei at spådommene har tyngde i seg. “2AM” har blitt strømmet over 100 millioner ganger. Den har blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. “Hyde” gikk rett inn på topp 10 i Spotify Norge og suksessen så langt har plassert Astrid S som den eneste norske Spotify Spotlight Artisten for hele Norden 2016.

I tillegg til suksessen med sine egne låter, har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel "Waiting for Love". I tillegg var hun en del av Shawn Mendes sitt album “Handwritten" med duetten “Air", samt at hun har skrevet og lagt vokal på låten “Dawn" med iSHi.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng. Like etter vant hun to av fire priser på P3 Gull 2015: Årets nykommer og Årets låt. I høst solgte ut sin første headlinerturné.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f