Ny låt fra Astrid S

Fredag 25. Mars slipper Astrid S sin nye singel Paper Thin, en låt hun allerede har delt med fansen i en akustisk versjon. Den nye versjonen er produsert av danske Andreas Sommer og er første spor ut fra den kommende debut-Epen. Den selvtitulerte Epen slippes 20. mai og består av fem nye låter.

På denne Epen har hun samarbeidet med flere anerkjente produsenter og låtskrivere; deriblant Robert Habolin (Zara Larsson), Emily Warren (5 Seconds of Summer, OMI) and Nick Ruth (Nick Jonas, Ellie Goulding, Wiz Khalifa). På den neste singelen “Hurts So Good” har hun jobbet med Lindy Robbins (Jason Derulo, Demi Lovato) and Julia Michaels (Justin Bieber, Gwen Stefani, Selena Gomez, Little Mix) og produsert av MAG (aka Johan Carlsson) (Flo Rida, Demi Lovato bla) fra Max Martin Studios.

Trackliste:

1. Paper Thin
2. Hurts So Good
3. Jump
4. Atic
5. I Don't Wanna Know

Selv sier Astrid følgende:

- Jeg er vant til å gi ut én offisiell singel i året. Så nå å endelig skulle gi ut fem tracks, min første EP, er helt utrolig spennende og stas. Jeg kan ikke vente med å få den ut der så alle kan høre på den når de vil – så mye de vil. Og Paper Thin er ute allerede nå!

Astrid S er bekreftet til å varme opp for Troye Sivan sin turné med 20 datoer runt om i Europa i april og mai.I tillegg spiller hun sin aller første egne konsert i Storbritannia på klubben «The Social», som ble solgt ut på mindre enn 24 timer,  i London 20. april.

Full turnéoversikt:

Fredag 15 - Olympia Theatre, Dublin, Ireland
Lørdag 16 - QMU, Glasgow, UK
Mandag 18 - Academy, Manchester, UK
Tirsdag 19 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Onsdag 20 - The Social, London, UK (egen konsert)
Fredag 22 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Lørdag 23 - O2 Institute, Birmingham, UK
Mandag 25 - Trix, Antwerp, Belgium
Tirsdag 26 - La Cigale, Paris, France
Fredag 29 - Teatro Barcelo, Madrid, Spain

Mandag 2 - Alcatraz, Milan, Italy
Tirsdag 3 - Kaufleuten, Zurich, Switzerland
Torsdag 5 - Backstage Werk, Munich, Germany
Lørdag 7 - Ottakringer Brauerei, Vienna, Austria
Mandag 9 - Live Music Hall, Cologne, Germany
Tirsdag 10 - Paradiso, Amsterdam, Netherlands
Fredag 13 - Docks, Hamburg, Germany
Søndag 15 - Huxley’s, Berlin, Germany
Tirsdag 17 - Vega, Copenhagen, Denmark

Astrid S ble raskt spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt etter “2AM” ble sluppet. Det siste årets merittliste bekrefter et stykke på vei at spådommene har tyngde i seg. “2AM” har blitt strømmet over 100 millioner ganger. Den har blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. “Hyde” gikk rett inn på topp 10 i Spotify Norge og suksessen så langt har plassert Astrid S som den eneste norske Spotify Spotlight Artisten for hele Norden 2016.

I tillegg til suksessen med sine egne låter, har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel "Waiting for Love". I tillegg var hun en del av Shawn Mendes sitt album “Handwritten" med duetten “Air", samt at hun har skrevet og lagt vokal på låten “Dawn" med iSHi.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng. Like etter vant hun to av fire priser på P3 Gull 2015: Årets nykommer og Årets låt. I høst solgte ut sin første headlinerturné.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven