Ny låt fra Astrid S

Fredag 25. Mars slipper Astrid S sin nye singel Paper Thin, en låt hun allerede har delt med fansen i en akustisk versjon. Den nye versjonen er produsert av danske Andreas Sommer og er første spor ut fra den kommende debut-Epen. Den selvtitulerte Epen slippes 20. mai og består av fem nye låter.

På denne Epen har hun samarbeidet med flere anerkjente produsenter og låtskrivere; deriblant Robert Habolin (Zara Larsson), Emily Warren (5 Seconds of Summer, OMI) and Nick Ruth (Nick Jonas, Ellie Goulding, Wiz Khalifa). På den neste singelen “Hurts So Good” har hun jobbet med Lindy Robbins (Jason Derulo, Demi Lovato) and Julia Michaels (Justin Bieber, Gwen Stefani, Selena Gomez, Little Mix) og produsert av MAG (aka Johan Carlsson) (Flo Rida, Demi Lovato bla) fra Max Martin Studios.

Trackliste:

1. Paper Thin
2. Hurts So Good
3. Jump
4. Atic
5. I Don't Wanna Know

Selv sier Astrid følgende:

- Jeg er vant til å gi ut én offisiell singel i året. Så nå å endelig skulle gi ut fem tracks, min første EP, er helt utrolig spennende og stas. Jeg kan ikke vente med å få den ut der så alle kan høre på den når de vil – så mye de vil. Og Paper Thin er ute allerede nå!

Astrid S er bekreftet til å varme opp for Troye Sivan sin turné med 20 datoer runt om i Europa i april og mai.I tillegg spiller hun sin aller første egne konsert i Storbritannia på klubben «The Social», som ble solgt ut på mindre enn 24 timer,  i London 20. april.

Full turnéoversikt:

Fredag 15 - Olympia Theatre, Dublin, Ireland
Lørdag 16 - QMU, Glasgow, UK
Mandag 18 - Academy, Manchester, UK
Tirsdag 19 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Onsdag 20 - The Social, London, UK (egen konsert)
Fredag 22 - O2 Shepherd’s Bush, London, UK
Lørdag 23 - O2 Institute, Birmingham, UK
Mandag 25 - Trix, Antwerp, Belgium
Tirsdag 26 - La Cigale, Paris, France
Fredag 29 - Teatro Barcelo, Madrid, Spain

Mandag 2 - Alcatraz, Milan, Italy
Tirsdag 3 - Kaufleuten, Zurich, Switzerland
Torsdag 5 - Backstage Werk, Munich, Germany
Lørdag 7 - Ottakringer Brauerei, Vienna, Austria
Mandag 9 - Live Music Hall, Cologne, Germany
Tirsdag 10 - Paradiso, Amsterdam, Netherlands
Fredag 13 - Docks, Hamburg, Germany
Søndag 15 - Huxley’s, Berlin, Germany
Tirsdag 17 - Vega, Copenhagen, Denmark

Astrid S ble raskt spådd en lysende fremtid både nasjonalt og internasjonalt etter “2AM” ble sluppet. Det siste årets merittliste bekrefter et stykke på vei at spådommene har tyngde i seg. “2AM” har blitt strømmet over 100 millioner ganger. Den har blitt remixet av artister og produsenter som Matoma, Loveless, Sevnth Wonder og Dandy Lion for å nevne noen. “Hyde” gikk rett inn på topp 10 i Spotify Norge og suksessen så langt har plassert Astrid S som den eneste norske Spotify Spotlight Artisten for hele Norden 2016.

I tillegg til suksessen med sine egne låter, har Astrid samarbeidet med blant andre Avicii hvor hun bidro på den akustiske versjonen av hans hitsingel "Waiting for Love". I tillegg var hun en del av Shawn Mendes sitt album “Handwritten" med duetten “Air", samt at hun har skrevet og lagt vokal på låten “Dawn" med iSHi.

Nylig vant Astrid S sin første MTV EMA Awards for Best Norwegian Act. Blant de nominerte var Kygo, Madcon og Sandra Lyng. Like etter vant hun to av fire priser på P3 Gull 2015: Årets nykommer og Årets låt. I høst solgte ut sin første headlinerturné.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Niall Horan har sluppet «Flicker»20.10.2017 11:24Pressemelding

I dag slapp Niall Horan soloalbumdebuten «Flicker». Det er 13 låter på albumet, blant dem singlene «This Town», «Slow Hands» og «Too Much To Ask». Han har jobbet med produsentene Julian Bunetta, Jacquire King og Greg Kurstin for å utvikle sounden på albumdebuten. Albumet har fått ros fra blant andre Rolling Stone, People og  AP. Horan, som solgte 70 millioner album som medlem av One Direction, annonserte nylig at han skal spille i Oslo på Sentrum Scene 24. april. I dag gjester han «The Ellen DeGeneres Show» og han skal også gjeste og spille på «Jimmy Kimmel Live» 23. oktober. Låtene «This Town» og «Slow Hands» har solgt til platina i flere land. Sistnevnte singel gikk #1 i 44 land, har streamet over 820 millioner og har blitt utropt til en av "Best Songs Of 2017 So Far" av Billboard. Hittil i år har han mottat priser som People’s Choice, Teen Choice, Radio Disney Music og iHeartRadio MMVA awards.Han er også nominert til én American Music Award.

Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"20.10.2017 10:20Pressemelding

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.    - "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad     HØR "IKKE SI NO" HER   Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.    18-åringen Satilmis var ogs

Bieber og Julia Michaels slår seg sammen20.10.2017 10:20Pressemelding

I dag ble det sluppet en remix av Bloodpop® og Biebers samarbeid «Friends», der sistnevnte synger duett med popkometen Julia Michaels. Michaels har co-skrevet originalen som har blitt streamet 180 millioner ganger på Spotify siden den ble sluppet i midten av august. Da gikk den rett inn på førsteplass på VG-lista. Det er ikke første gang denne trioen samerbeider; de sto også bak Justin Biebers gigahit «Sorry» fra 2015. Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket rundt 890 millioner streams på Spotify. I Norge toppet den VG-lista i 16 uker på rad.  Julia Michaels oppnådde enorm suksess verden over da hun debuterte som soloartist med «Issues» tidligere i