Ny konserndirektør i OBOS

Marianne Gjertsen Ebbesen (46) er ansatt som ny konserndirektør for bank og eiendomsmegling i OBOS.

Hun får ansvar for OBOS-banken med en samlet forvaltningskapital på 41 milliarder kroner, samt for OBOS Eiendomsmeglere som er markedsleder på megling av OBOS-boliger. I tillegg er ansvaret for kryssalg i konsernet tillagt stillingen, herunder samarbeidsavtalen med Tryg Forsikring.

Marianne Gjertsen Ebbesen kommer fra jobben som COO Group Functions i Nordea-konsernet. Hun har også tung ledererfaring fra DNB og If.

Offensiv holdning

− Jeg er svært glad for at vi har kunnet tiltrekke oss en kapasitet som Marianne Gjertsen Ebbesen til denne stillingen. Hun har meget solid ledererfaring fra tre store nordiske virksomheter innenfor bank og forsikring, og solid kompetanse innenfor IT, digitalisering og endringsarbeid. Hun har den offensive holdningen som skal til for å skape vekst, kundetilfredshet og lønnsomhet innenfor bank og eiendomsmegling, sier konsernsjef Daniel Kjørberg Siraj i OBOS.

Samfunnsansvar

− Jeg ser frem til spennende oppgaver i et fremtidsrettet OBOS. For meg er det spesielt motiverende å skulle jobbe for et konsern som har valgt å ta et tydelig samfunnsansvar på mange viktige områder, blant annet innen klima og miljø. Jeg gleder meg til å starte opp. Jeg skal sammen med mange gode kolleger bidra til at vi fortsetter å levere gode tilbud til alle medlemmer og kunder, sier Marianne Gjertsen Ebbesen.

Mangfold i ledelsen

Daniel Kjørberg Siraj sier han er svært tilfreds med at OBOS med denne ansettelsen får en konsernledelse med en større spredning i alder, bredere kompetanse og balanse mellom kvinner og menn.

− Av våre åtte konserndirektører er nå fire kvinner og fire menn. Det gjør at vi ledelsesmessig er godt rustet til å utvikle OBOS videre, sier Siraj.

Marianne Gjertsen Ebbesen Konserndirektør bank og eiendomsmegling