Ny kommunikasjonssjef til McDonald’s Norge

Veronika Skagestad er ansatt som ny Communications Manager i Food Folk Norge AS, som forvalter merkevaren McDonald’s i det norske markedet. Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i meierisamvirket TINE SA.

– Det er utrolig spennende å få lov til å jobbe med en så stor, internasjonal merkevare som McDonald’s. Jeg gleder meg spesielt til å bidra til å knuse myter og å fortelle historier om McDonald’s arbeid innen bærekraft i verdikjeden, produktutvikling og ikke minst bidrag i lokalsamfunnet, sier Skagestad.

Skal bidra til å bygge merkevaren videre

Hun har siden 2013 vært kommunikasjonsrådgiver i TINE SA hvor hun har hun har hatt særlig ansvar for merkevarer og konsepter. Hennes kommersielle bakgrunn kommer derfor godt med når hun nå skal over i en enda større, internasjonal merkevare.

– Vi har gledet oss til å få Veronika på plass, og ser frem til hennes bidrag til å bygge merkevaren McDonald’s videre i det norske markedet. Veronikas bakgrunn fra TINE er midt i blinken for oss og vårt arbeid for å skape forandring for godt gjennom tett samarbeid med leverandører, myndigheter og NGO-er, sier Mette Vonen, Director of Marketing & Communications i Food Folk Norge.

Store vekstambisjoner for fremtiden

McDonald’s i Norge har ca 2 800 ansatte fordelt på 70 restauranter, og er flere ganger kåret til en av Norges beste arbeidsplasser gjennom Great Place To Work. Kjeden har nylig også annonsert store vekstambisjoner for fremtiden, og planlegger å åpne 20 nye restauranter de neste fem årene.

– Jeg ser virkelig frem til å være en del av denne satsningen! Jeg tar med meg mye kunnskap om matbransjen og ikke minst innsikt i norsk matproduksjon. McDonald’s har et godt samarbeid med landbruket og hovedandelen av råvarene i maten er norske. Selv om McDonald’s er internasjonalt, er selskapet opptatt av lokal tilpasning og en bærekraftig verdikjede, noe jeg tror er viktig for nordmenn flest, sier Skagestad.

Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald’s er en av Norges største restaurantkjeder, med 73 restauranter, og en årlig omsetning på over 2 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel; over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.

Sammen om en ren by6.5.2019 11:36:01 CESTAktuelt

McDonalds er selvsagt med når Rusken går av stabelen i Oslo. Velkommen innom vår stand i Spikersuppa, «Rusken-byen», og hør om vårt arbeid innen bærekraft. Vi vil blant annet sammen med The Good Store presentere våre nye serveringsbrett laget av 100 % havplast. I tillegg vil Ronald McDonald Barnefond delta og det vil være morsomme aktiviteter for barn, hvor de kan vinne morsomme og miljøvennlige gaver. Standen vil være bemannet hver dag fra 10 til 16.