Ny kommunikasjonssjef for Audi, SEAT og ŠKODA

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA i Harald A. Møller AS. Han begynner i stillingen i juni og vil bli en sentral del av selskapets nye organisering av kommunikasjonsarbeidet.

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA.

- Nå spisser vi kommunikasjons- og markedsarbeidet vårt, for å enda bedre kunne utforske alle de mulighetene som ligger foran oss. Markedet endrer seg, vi forvalter sterke merkevarer og nå organiserer vi oss for å bli enda tydeligere overfor enda flere målgrupper. Moum blir en sentral del av dette arbeidet, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

Morten Moum er utdannet innen internasjonale studier og journalistikk, blant annet med bachelorstudier i journalistikk fra Høgskolen i Oslo og Akershus og en mastergrad fra University of London. Han har erfaring fra Aller Medias bilredaksjon og kommer nå fra stillingen som digital innholdsprodusent i Storebrand.

Moum vil jobbe tett med markeds- og innholdsansvarlige i Audi-, SEAT- og ŠKODA-avdelingene og skal rapportere til direktører for de tre merkene i Harald A. Møller AS.

- Audi fornyer hele modellporteføljen og er i full gang med et veldig ambisiøst elektrifiseringsprosjekt, hvor Audi e-tron er først ut i august. SEAT opplever sterk internasjonal medvind og i Norge har man akkurat lansert en forretningsmodell som utfordrer hele bransjemodellen. ŠKODA leverer knallsterke resultater med en svært attraktiv modellportefølje. Det er vel unødvendig å legge til at jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, sier Morten Moum.

Sammen med Anita Svanes, kommunikasjonssjef for Volkswagen, Volkswagen nyttekjøretøy og samfunnskontakt for Harald A. Møller AS, blir Moum en viktig del av Harald A. Møllers videre satsning. Kommunikasjonssjefrollen blir spissere og de to kommunikasjonssjefene vil jobbe strategisk med posisjoneringen av de aktuelle merkevarene, i tett samarbeid med merkesjefer og markedsavdelinger.

- Vi har som ambisjon å alltid utvikle oss. Vi styrker oss ytterligere for å være lengst fremme på alle tilgjengelige flater, og sentralt i dette arbeidet er kommunikasjonssjefene, sier Ulf Tore Hekneby.

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør, og har siden oppstarten importert mer enn én million biler til norske kunder. Selskapets fire merker Volkswagen personbil, Volkswagen nyttekjøretøy, Audi og ŠKODA har alle svært solide markedsposisjoner i det norske markedet. Nå er SEAT også i gang med nettbutikk og showroom i Oslo, Bergen og Trondheim samt et pop-up-konsept som vil gi merket synlighet over store deler av landet.

Kontakt:

Ulf Tore Hekneby
Adm. Direktør Harald A. Møller AS
+ 47 909 36 215
ulf.tore.hekneby@moller.no

Elin Rosnes Sinervo
Direktør Audi
+ 47 482 44 616
elin.sinervo@moller.no

Tor Anton Bjørge
Direktør SEAT
+ 47 948 18 486
tor.anton.bjorge@moller.no

Thomas Meiner
Direktør ŠKODA
+ 47 917 69 651
thomas.meiner@moller.no

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA.

20 år som Norgesfavoritt: Nye Audi A6 allroad quattro5.6.2019 09:04:48 CESTPressemelding

Ny generasjon med slående design, omfattende utstyrspakker og utmerkede offroadegenskaper Kraftfulle V6 TDI-motorer med 48V mildhybridsystem og 2,5 tonn tillatt tilhengervekt Adaptivt luftunderstell som gir opptil 60 mm variabel bakkeklaring som standard 20 år etter debuten lanseres fjerde generasjon Audi A6 allroad quattro. Firehjulsdrift, adaptivt luftunderstell og øk bakkeklaring er standard – den er som skapt både for krevende norske hytteveier, og for motorveiene ut av byen. I 1999 var Audi A6 allroad quattro en pioner, som var med på å skape en ny bilklasse. Like veltilpass i terrenget som på veien. Med et slåene utseende og omfattende utstyrsnivå, etablerte den seg raskt som en uovertruffen allrounder – og norgesfavoritt. - Audi A6 allroad quattro har vært en veldig populær bil i Norge siden den kom på markedet for 20 år siden, og nå gleder vi oss til en helt ny utgave av den allsidige familiebilen. Kombinasjonen av en praktisk stasjonsvogn med lekkert design, rommelig interiør,

Nye Audi A4: Sportsligere og skarpere15.5.2019 12:48:59 CESTPressemelding

Nytt designspråk gir A4 tilhørighet til den store prestisjeklassen Fullt oppkoplet mot Internett, og med ny MMI-betjening Mildhybrid elektrifisering gir mer komfort og lavere forbruk S4 TDI kombinerer V6 TDI med elektrisk kompressor og 48-volt elektrisk anlegg. A4 utgjør kjernen i merket Audi. Etter fire års produksjon, blir den suksessfull mellomklassemodellen enda strammere og sportsligere. Eksteriøret oppdateres i samsvar med merkets nye designspråk, og det store MMI-touchpanelet gir en betjening som kundene vil kjenne fra sine smarttelefoner. Singelframe-grillen blir nå bredre og flatere; de horisontale linjene understreker bredden foran og bak. Sideprofilen er definert av distinkte muskler over støtfangerne, og den lavere skulderlinjen mellom dem. De sterke konturene over hjulhusene gjør qattro-genene godt synlige utvendig. LED-hovedlys blir nå standard på Audi A4. En ny verden: connectivity MMI-touchpanel med akustisk tilbakemelding erstatter vri- og trykkebryteren. TFT-panelet h