Ny kommunikasjonssjef for Audi, SEAT og ŠKODA

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA i Harald A. Møller AS. Han begynner i stillingen i juni og vil bli en sentral del av selskapets nye organisering av kommunikasjonsarbeidet.

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA.

- Nå spisser vi kommunikasjons- og markedsarbeidet vårt, for å enda bedre kunne utforske alle de mulighetene som ligger foran oss. Markedet endrer seg, vi forvalter sterke merkevarer og nå organiserer vi oss for å bli enda tydeligere overfor enda flere målgrupper. Moum blir en sentral del av dette arbeidet, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

Morten Moum er utdannet innen internasjonale studier og journalistikk, blant annet med bachelorstudier i journalistikk fra Høgskolen i Oslo og Akershus og en mastergrad fra University of London. Han har erfaring fra Aller Medias bilredaksjon og kommer nå fra stillingen som digital innholdsprodusent i Storebrand.

Moum vil jobbe tett med markeds- og innholdsansvarlige i Audi-, SEAT- og ŠKODA-avdelingene og skal rapportere til direktører for de tre merkene i Harald A. Møller AS.

- Audi fornyer hele modellporteføljen og er i full gang med et veldig ambisiøst elektrifiseringsprosjekt, hvor Audi e-tron er først ut i august. SEAT opplever sterk internasjonal medvind og i Norge har man akkurat lansert en forretningsmodell som utfordrer hele bransjemodellen. ŠKODA leverer knallsterke resultater med en svært attraktiv modellportefølje. Det er vel unødvendig å legge til at jeg gleder meg til å ta fatt på jobben, sier Morten Moum.

Sammen med Anita Svanes, kommunikasjonssjef for Volkswagen, Volkswagen nyttekjøretøy og samfunnskontakt for Harald A. Møller AS, blir Moum en viktig del av Harald A. Møllers videre satsning. Kommunikasjonssjefrollen blir spissere og de to kommunikasjonssjefene vil jobbe strategisk med posisjoneringen av de aktuelle merkevarene, i tett samarbeid med merkesjefer og markedsavdelinger.

- Vi har som ambisjon å alltid utvikle oss. Vi styrker oss ytterligere for å være lengst fremme på alle tilgjengelige flater, og sentralt i dette arbeidet er kommunikasjonssjefene, sier Ulf Tore Hekneby.

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør, og har siden oppstarten importert mer enn én million biler til norske kunder. Selskapets fire merker Volkswagen personbil, Volkswagen nyttekjøretøy, Audi og ŠKODA har alle svært solide markedsposisjoner i det norske markedet. Nå er SEAT også i gang med nettbutikk og showroom i Oslo, Bergen og Trondheim samt et pop-up-konsept som vil gi merket synlighet over store deler av landet.

Kontakt:

Ulf Tore Hekneby
Adm. Direktør Harald A. Møller AS
+ 47 909 36 215
ulf.tore.hekneby@moller.no

Elin Rosnes Sinervo
Direktør Audi
+ 47 482 44 616
elin.sinervo@moller.no

Tor Anton Bjørge
Direktør SEAT
+ 47 948 18 486
tor.anton.bjorge@moller.no

Thomas Meiner
Direktør ŠKODA
+ 47 917 69 651
thomas.meiner@moller.no

Morten Moum blir ny kommunikasjonssjef for merkene Audi, SEAT og ŠKODA.

Audi e-tron tar regenerering til nye høyder8.8.2018 14:00Pressemelding

Prototypen av Audi e-tron kombinerer enorme krefter med høy effektivitet. Med hele 300kW akselererer den heleltriske SUVen fra null til 100 km/t på under seks sekunder. I følge den nye WLTP-standarden, får den også en rekkevidde over 400 km ved fullading. En viktig årsak til den lange rekkevidden, er det innovative og markedsledende regenereringskonseptet Audi har utviklet for e-tron. Den helelektriske SUVen beviste nettopp dette i legendariske Pikes Peak i Colorado i forrige uke.