Ny kommunikasjonsdirektør i AF Gruppen

Knut Ekern har tiltrådt som kommunikasjonsdirektør i AF Gruppen ASA.

Knut Ekern startet som kommunikasjonsdirektør i AF Gruppen 1. april. Foto: AF Gruppen

Knut Ekern (født 1973) kommer fra IT-selskapet Tieto og begynte i stillingen 1. april. Knut er utdannet siviløkonom og har blant annet bakgrunn som seniorrådgiver i Gambit Hill & Knowlton, konstituert direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Entra Eiendom og kommunikasjonsdirektør i Mamut. Han har bred erfaring som rådgiver i en rekke børsnoteringer, endringsprosesser, oppkjøp og fusjoner, og har tidligere jobbet i Software Innovation, Woldsdal & Partnere og Leo Burnett.

– Med Knut får vi god kommunikasjonsfaglig kompetanse og han tilfører nye perspektiver og bred forståelse for samfunnsoppdraget vårt. Vi er veldig glade for å få Knut med på laget, sier Morten Grongstad, konsernsjef i AF Gruppen.

– AF Gruppen er et uhyre spennende selskap som har oppnådd lønnsom vekst over tid. Ambisjonen om å bidra til langsiktig verdiskaping tuftet på god drift og kontinuerlig forbedring tiltaler meg veldig. Jeg gleder meg til å bidra til å bygge konsernet videre, sier Knut Ekern.

AF Gruppen er et av Norges ledende entreprenør- og industrikonsern med virksomhet innen Anlegg, Bygg, Eiendom, Energi, Miljø, Offshore og Sverige.