Ny kommersiell direktør i NTB

Anne Solerød Christensen (36) er ansatt i nyopprettet stilling som kommersiell direktør i NTB. Ansettelsen er en viktig del av NTBs styrking av salgsorganisasjonen.

- I en bransje i kraftig utvikling og omstilling er det viktig at vi til enhver tid har riktig kompetanse og god evne til å tilpasse leveranser til kundenes behov, i og utenfor mediemarkedet.  Det betyr at vi må være dyktige på riktig utnyttelse av ressursene, utvikle nye produkter og øke salget, sier Pål Bjerketvedt, adm. dir og sjefredaktør i NTB.

Anne Solerød Christensen får overordnet ansvar for salg- og markedsavdelingen, og med det et koordinerende ansvar for den viktige flyten av NTBs mangfold av produkter og tjenester. Christensen er i dag ansvarlig for forretningsutvikling i NTB. Hun er utdannet siviløkonom, og har erfaring fra Hafslund-konsernet.

- NTB opplever stor interesse fra markedet. Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle nye og eksisterende markedsmuligheter, sier Christensen.

Norges største nyhetsbyrå har store vekstambisjoner både i de tradisjonelle markedene og utenfor media, og lyser i disse dager ut ledige salgstillinger.

Solerød Christensen tiltro stillingen 1. januar. Fra samme tid gjennomføres flere endringer på ledernivå i byrået. Ledergruppen i selskapet er redusert fra 10 til 7 personer: Pål Bjerketvedt, Anne Solerød Christensen, Tore Svendsrud (økonomi og finansdirektør), Ole Kristian Bjellaanes (nyhetsredaktør), Bård Idås (HR- og organisasjonssjef), Eirill Wiik (bildebyråsjef) og Nils Tveten (IT-sjef)

- NTB ønsker å bli enda bedre på prioriteringer og gjennomføring, og på ledernivå er oppgaver og ansvar tydeliggjort. Endringene skal gi økt effektivitet og større gjennomføringskraft, sier Bjerketvedt.

Skippergata 24 (Pressens hus)

22 00 32 00https://www.ntb.no

NTB er et uavhengig, norsk nyhetsbyrå. Vi produserer og leverer nyheter, visuelt innhold, underholdning, kommunikasjonstjenester og teknologi.

NTBs redaksjoner følger nasjonale og internasjonale nyheter døgnet rundt. Hver dag leverer våre journalister og fotografer redaksjonelt innhold til nærmere 200 medier.

Vi er i front med innovativ teknologiutvikling for mediemarkedet, som automatisert journalistikk og mediebank.

Med 400 millioner bilder og videoer er vi Nordens største bildebyrå. Bildearkivet vårt inneholder historiske bilder tilbake til 1800-tallet og representerer Norges visuelle nyhetshukommelse.

Følg pressemeldinger fra NTB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NTB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NTB