Ny EP fra Lil Halima: for the bright days

Foto: Sara Saeidi

Multitalentet Lil Halima er i dag klar med sin nye EP for the bright days og en rykende fersk musikkvideo til singelen "who do u love". Samme uke har hun annonsert sin aller første Europaturné denne høsten.

for the bright days inkluderer den nye låten "young luv", med svenske AMWIN. Om låten sier Lil Halima:

– Jeg ville lage en hyllest til alt man opplever når man er ung og forelsket. Jeg er så glad for å ha min venn AMWIN med på låten.

Låten er skrevet av Lil Halima med produsentduoen TeoFrans og AMWIN. Sammen har Lil Halima og TeoFrans tidligere laget låtene "Jasmine" og "Would U».

Lil Halima annonserte nylig sin Europaturné med konserter i Paris, London, Amsterdam og Reeperbahn-festivalen i september, som er Tysklands største og en av Europas ledende showcasefestivaler. Til sommeren kan hun oppleves live på en rekke festivaler i Norge inkludert Øyafestivalen i Oslo samt Roskildefestivalen i Danmark.

Om de to konseptuelle EP´ene sier hun:

– Jeg ville dedikere to EP’er til sesongene vi har hjemme. Musikk som resonnerer med den musikken jeg selv hører på...avhengig av sesong. Siden mitt hjemsted er over polarsirkelen, har vi fullstendig mørketid om vinteren og sol som aldri går ned på sommeren. For litt siden slapp jeg for the dark days, og nå er jeg tilbake for de lyse tider med for the bright days.

Lil Halima har talent både innen sang, låtskriving, piano og fiolin, i tillegg til billedkunst. Hun slapp sin debut-EP love songs for bad lovers i oktober 2018, som førte til nominasjoner til Nordic Music Prize Award og Spellemannprisen i kategorien Urban.

Nyhetsbrev fra Universal Music23.8.2019 13:18:33 CESTPressemelding

https://www.ntbinfo.no/pressemelding/popdronningen-taylor-swift-ute-med-nytt-album?publisherId=6987388&releaseId=17869446 Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album! Emelie Hollow «Hear It Out Loud». Den unge, talentfulle sangeren, låtskriveren og artisten Emelie Hollow ga oss like før sommeren første smakebit; «HE», fra den kommende EPen Hear It Out Loud. Nå er det duket for slipp av den neste sangen fra samlingen, nemlig EPens tittelspor «Hear It Out Loud». Låten er en storslått og vakker affære, akkompagnert av en nydelig visual video. Instagram / Facebook / Twitter / Youtube / Spotify Lil Halima «Hold Me - 'A Colors Show'» I dag slippes det en versjon av Lil Halima sin singel «Hold Me», gjort på YouTube-showet COLORS tidligere i år. Videoen er sett nesten 800K ganger, og nå kan du høre den der du strømmer musikk. Gabrielle er endelig ute med sin nyeste singel «Tenker på deg», som er første smakebit fra hennes kommende album. I forbindelse med albumslipp legger hun seg ut på en n

Popdronningen Taylor Swift ute med nytt album!23.8.2019 13:15:40 CESTPressemelding

Den verdenskjente popdronningen Taylor Swift er i dag ute med sitt nye album, Lover. Samtidig følger en splitter ny musikkvideo til tittelsporet. Se videoen her! I tillegg til sin faste samarbeidspartner Jack Antonoff, har Swift fått produksjons- og låtskriverhjelp av blant andre St. Vincent, Joel Little, Louis Bell og Frank Dukes. Hun har også med seg Dixie Chicks, en av Swifts favorittgrupper, på låten "Soon You’ll Get Better". Swift har sluppet flere låter før albumslipp, inkludert singlene "ME!" og "You Need To Calm Down" som til sammen har blitt streamet over en milliard ganger på verdensbasis. Taylor Swift er en av verdens mestselgende artister og har solgt over 50 millioner album på verdensbasis. Hun har vunnet hele 10 Grammys, mottatt én Emmy, 23 Billboard Music Awards og 12 Country Music Association Awards. I Norge har hennes to siste album, 1989 og Reputation, toppet VG-lista. Nylig havnet hun nok en gang på Time Magazines liste over de 100 mest innflytelsesrike personene i v