Ny duo: Munroe/Knutsen

7.4.2017 07:42 | Drabant Music

De møttes for 12 år siden, og de har aldri gitt slipp. De har faktisk akkurat begynt - på et helt nytt kapittel. Marie Munroe og Christer Knutsen har spilt og sunget på hverandres album siden 2004. På til sammen syv utgivelser har de vært hverandres støttespillere. I dag gir de ut sin aller første låt sammen som duoen Munroe/Knutsen.

Hør «Let's Let Go» her, eller sjekk ut den nye musikkvideoen!

«Før var vi soloartister med hver våre band. Det var på en måte hver sin gang å ha ballen og fokuset rettet mot sin egen karriere. Det var alltid gøy å være med den andre, og litt deilig å ha «fri» fra sitt eget og heller beskue den andre» sier duoen som nå snart er klare med sitt første album sammen.

Et sted på veien, nærmere bestemt i 2012, fikk Munroe et tilbud om å holde en nedstrippet konsertserie under Bodø Jazz Open. Hun tok med seg Knutsen og sammen gjorde de et utvalg av låter fra hennes og hans kataloger. Dette ble, lite overraskende, en suksess - men for Munroe og Knutsen var det noe mer enn det. Det var erkjennelse.

«Vi forstod det nok ikke før vi faktisk stod der på scenen sammen og følte på energien vi fikk sammen med publikummet - at vi to, alene sammen, ikke trengte flere enn bare oss for å skape en helhet».

I 2016 gikk de i studio, med både gamle og nye låter. Ikke lenger som soloartister, som Marie Munroe eller Christer Knutsen, men som Munroe/Knutsen. En helt ny duo.

Albumet A Murder Of Crows kan vi vente oss høsten 2017.

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».