Ny DK-redaktør i Buskerud

Chris Carlsen (40) er ansatt som ny redaktør i NRK Buskerud.

Carlsen har lang fartstid i NRK i mange forskjellige roller. De siste årene har han vært redaksjonsleder for NRK Dagsnytt og Alltid Nyheter i Nyhetsdivisjonen på Marienlyst. Før det var han redaksjonssjef for riksnyheter i NRK Trøndelag med ansvar for Her&Nå, P3Nyheter og Trafikkredaksjonen. Carlsen var også vaktsjef og programleder for Her&Nå. Chris Carlsen startet sin NRK-karriere i NRK Nordland hvor han jobbet som reporter og vaktsjef på alle plattformer og var programleder på tv og radio.

– Jeg er så glad for at Chris takket ja til jobben som distriktsredaktør i Buskerud. Med hans kompetanse og kloke hode er jeg trygg på at de ansatte i Buskerud får en leder som vil både lede og jobbe med dem mot målet om å være i verdensklasse, sier regionredaktør Jannicke Engan.

Den nye distriktsredaktøren er gift, har to barn og bor på Høvik i Bærum. Han takker for tilliten og gleder seg til å begynne i den nye jobben.

– Buskerud er et spennende distrikt, og Drammen er en by i rivende utvikling. Jeg gleder meg utrolig mye til å komme i gang og til å bli bedre kjent med alle de dyktige og hyggelige medarbeiderne. Sammen skal vi jobbe knallhardt hver dag for å gi publikum det beste tilbudet på de plattformer de til enhver tid befinner seg på, sier Carlsen.

Den nye distriktsredaktøren har målet klart;

–Vi skal fortelle de beste historiene fra Buskerud til folk i hele distriktet og hele landet.

Viktige og relevante også i framtiden

–Kontoret i Buskerud har som resten av distriktsdivisjonen et klart mål om å være viktige og relevante for publikum også i framtiden.  For å lykkes med det må vi tørre å ta noen valg, vi må utfordre oss selv og hverandre for å hele tiden bli litt bedre. Det er en krevende, men også en morsom tid vi er i.  Jeg gleder meg til Chris begynner i jobben som redaktør for Buskerud og blir en del av ledergruppen i region Øst sånn at vi sammen kan jobbe for å nå målet vårt, avslutter Jannicke Engan.

Startdato er foreløpig ikke avklart.

For mer informasjon kontakt regionredaktør Jannicke Engan
Jannicke.Engan@nrk.no, tlf.93054856