Egmont Nordisk Film

Ny direktør i Venuepoint

26.8.2015 09:00 | Egmont Nordisk Film

Christoffer Feilberg blir ny direktør i Venuepoint, som bl.a. står bak Billettportalen i Norge. Han avløser Kasper Schumacher, som har fått ny jobb.

Christoffer Feilberg er ny administerende direktør i Venuepoint. Foto: Jess Bang

Kasper Schumacher, som er direktør i Venuepoint, ønsker nye utfordringer og forlater derfor selskapet i slutten av september. Han erstattes av 50-årige Christoffer Feilberg. Venuepoints nye direktør er utdannet ingeniør og har nettopp fullført en MBA. Hans siste stilling var som administrerende direktør og medstifter av mediebyrået Blackwood Seven, og han har i mer enn 15 år arbeidet med digitale forretningsmodeller. Tidligere har han blant annet vært direktør for Jobzonen og Emediate i Danmark.

"Jeg vil gjerne takke Kasper for godt samarbeid gjennom årene, som begynte da Venuepoint ble en del av Nordisk Film-familien i 2012. Samtidig vil jeg gjerne ønske Christoffer hjertelig velkommen. Vårt mål var å finne en erfaren direktør med god, digital kompetanse. Vi mener at Christoffer er den rette til å lede teamet som skal realisere Venuepoints vekstambisjoner i Skandinavia," sier Christian Folden Lund, som er digital direktør i Nordisk Film.

Venuepoint eies av Nordisk film, som er en del av Egmont. Venuepoint driver og eier Billettportalen i Norge, samt tilsvarende portaler i Danmark og Sverige.

"Venuepoint har en forretningsmodell som passer min kompetanse og mine ambisjoner veldig godt. De digitale satsingene og den kompetansen man har bygd opp i Nordisk Film er utrolig spennende," sier Christoffer Feilberg.

I løpet av september vil det skje en overlevering av oppgavene og direktørskiftet trer i kraft senest 1. oktober.

"Etter fire spennende og svært lærerike år i Venuepoint er det på tide å prøve noe nytt. Jeg har fått en fantastisk jobb som direktør i Skånes Djurpark, som jeg gleder meg veldig mye til, men jeg kommer selvfølgelig til å savne alle de gode kollegaene og kundene mine," sier Kasper Schumacher.

Foto: Jess Bang

For ytterligere opplysninger kan du kontakte:

Christian Folden Lund
Digital direktør, Nordisk Film
christian.lund@egmont.com

Jesper Eising
Pressesjef, Egmont
jesper.eising@egmont.com

Bilder

Om Egmont Nordisk Film

Egmont Nordisk Film
Nydalsveien 12

+47 22 77 20 00http://www.nordiskfilm.no
Venuepoint eies av Nordisk film, som er en del av Egmont, Danmarks største mediekonsern. Venuepoint driver og eier billettportaler i Danmark, Sverige og Norge, og utvikler også billettsystemet Venuepoint. Virksomheten sysselsetter ca. 55 medarbeidere og har hovedkontor i København. Nordisk Film er en ledende produsent og distributør av film i Norden og driver den største kinokjeden i Danmark og Norge. Nordisk Film har digitale forretninger som gavekortet.dk, Airmagine og Venuepoint og distribuerer bl.a. PlayStation i Norden og Baltikum. Nordisk Film er en del av Egmont – et av Nordens ledende mediekonsern med 6.300 medarbeidere og aktiviteter i 30 land. Inkludert Egmont Publishing, som gir ut over 700 blader og magasiner, TV 2 og Cappelen Damm. Egmont er et fond som omsetter for 13 milliarder NOK og som deler ut 93,2 millioner NOK per år til formål som skal gi barn og unge et bedre liv.