Ny direktør i Norlandia Care

Norlandia Health and Care Group (NHC Group) har utnevnt Nathalie Boulas Nilsson til ny CEO i datterselskapet Norlandia Care. Utnevnelsen er en del av NHC Group sin strategi for å utvikle seg internasjonalt i helse- og omsorgssektoren.

Nathalie har 25 års erfaring fra ledelse og forretningsutvikling innen helse, fast eiendom og telekommunikasjon/ IT. Hun kommer fra en lederstilling på Karolinska universitetssykehus i Stockholm hvor hun var COO for Tema cancer. Nathalie har vært ansvarlig for innføring av en ny organisasjon med nye arbeidsmetoder og ny tjenesteplanlegging. Nathalie har tidligere vært administrerende direktør i Locum AB, sjef i Unilabs AB og Imaging Resource AB og har tidligere arbeidet internasjonalt innenfor Ericsson. Nathalie har en mastergrad i bedriftsøkonomi fra Handelshøyskolen i Stockholm.

«Vi er veldig fornøyde med at Nathalie Boulas Nilsson vil lede vår sterke satsing innen helse og omsorg. Vi ser at fremtidige omsorgstjenester vil utvikle seg til å bli mer fleksible og digitale, og vi er sikre på at Nathalie er den rette personen til å ta Norlandia Care til neste nivå. Nathalie har lang ledererfaring fra virksomheter i vekstfaser som samtidig har hatt et klart fokus på kvalitet. Hun har også en internasjonal merittliste som er i tråd med Norlandia Care sin fremtidige strategi », sier Yngvar Tov Herbjørnssønn, konsernsjef i NHC Group.

«Jeg gleder meg til å bidra til å skape gode forhold for våre eldre. Vi har en økende andel eldre mennesker i samfunnet, og det er viktig å skape nye løsninger som er tilpasset de ulike behovene til denne gruppen. Jeg ser også frem til å lære det beste fra ulike markeder og å være med å tilby Norlandia Cares vellykkede konsept internasjonalt», sier Nathalie Boulas Nilsson.

Hun begynner i jobben i Norlandia Care 15. september.

For mer informasjon:
Yngvar Tov Herbjørnsson, CEO Norlandia Health and Care Group: +47 91 83 71 89

Norlandia Care Group AS driver barnehager, pasienthotell og sykehjem. Vi er til stede i Norge, Sverige, Finland og Nederland. Norlandia er et norskeid selskap med 5500 ansatte. Vi ser på våre ansatte som vår viktigste ressurs og investerer systematisk i de ansattes kompetanse. Vi arbeider for et godt liv hver dag!

Følg saker fra Norlandia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norlandia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Norlandia