Ny designdirektør på DOGA

7.7.2016 13:50 | Design og arkitektur Norge

Elin Mørch Langlo er ansatt som designdirektør hos Norsk design- og arkitektursenter (DOGA).

Elin Mørch Langlo er ny designdirektør på DOGA. Foto: CF-Wesenbert / Kolonihaven.no

Elin kommer fra stillingen som Senior Innovasjonsleder i Tine SA, hvor hun har lang bakgrunn innen innovasjonsledelse, innovasjonsprosesser og konseptutvikling.

I tillegg har hun blant annet jobbet som designrådgiver hos Innovasjon Norge, og som spesialist for brukeranalyser hos både Netlife Research og tidligere Icon Medialab og WM-data, nå Logica CMG.

Elin er utdannet sivilingeniør innen teknisk og industriell design fra NTNU og har videreutdanning fra BI innen merkevarebygging og markedsstrategi.

– Vi ønsker Elin varmt velkommen til DOGA. Med sin brede erfaring vil hun være meget godt egnet til å lede vår designavdeling, sier administrerende direktør Trude Gomnæs Ugelstad.

– Hun vil være en pådriver for å ta i bruk designmetodikk når næringslivet og det offentlige skal håndtere store omstillingsprosesser og skape nye løsninger.

Mørch Langlo tiltrer som designdirektør i begynnelsen av oktober.

Trude Gomnæs Ugelstad
Administrerende direktør
Norsk design- og arkitektursenter (DOGA)

Bilder

Norsk design- og arkitektursenter (DOGA) er en privat stiftelse underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. Senteret skal fremme kvalitet og nytenking ved bruk av design og arkitektur for utvikling av omgivelser, produkter og tjenester. DOGAs mål er å stimulere til innovasjon, effektivisering og øke verdiskapingen i norsk næringsliv og offentlig sektor.

DOGA har rundt 45 ansatte og holder til i Hausmanns gate 16 i Oslo.