J H Nævdal Bygg AS

Ny daglig leder i J H Nævdal Bygg AS

5.9.2016 11:00 | J H Nævdal Bygg AS

Fra etableringen i 1884 frem til august 2016 har J H Nævdal Bygg AS, et av Bergens ledende tømrerfirmaer, vært ledet av etterkommerne av grunnlegger Johannes Haldorsen Nævdal. Nå tar Tor-Atle Drønen over jobben som daglig leder fra Tor Harald Nævdal.

Johannes Haldorsen Nævdal startet sin byggmestervirksomhet i Bergen i 1884, og firmaet har vært blant byens ledende tømrerfirma siden den gang. Fjerde generasjon, Tor Harald Nævdal, har ledet firmaet siden 2009, og overtar nå rollen som styreformann fra sin far Harald Nævdal.

Tor-Atle Drønen kommer fra rådgivningsfirmaet OPAK, hvor han var i 10 år, og ledet region Vest siden 2010. Drønen er utdannet byggmester og byggtekniker, han har jobbet i regionen en årrekke, har et godt kontaktnett og meget god kjennskap til markedet i Bergensområdet.

Som byggeleder i OPAK AS gjennomførte han store prosjekter som ombygging av Bergen Røde kors sykehjem, nytt Ulset sykehjem, ny Rådalslien Skole, nybygg for GC Rieber Eiendom til Handelshøyskolen BI i Bergen og ny radarstasjon for Avinor på Pyttane i Fjell kommune.

Drønen startet i den nye stillingen medio august 2016.

Tor Harald Nævdal, 982 983 94, Tor-Atle Drønen 906 46 667

Om J H Nævdal Bygg AS

J H Nævdal Bygg AS
Leirvikåsen 41A
5179 Godvik

Johannes Haldorsen Nævdal startet sin byggmestervirksomhet i Bergen i 1884, og firmaet har vært blant byens ledende tømrerfirma siden den gang. Med datterselskapene J H Nævdal Yrkesbygg AS og J H Nævdal Stålbygg AS har gruppen rundt 100 ansatte og omsetter for ca kr 200 mill i året. J H Nævdal Bygg AS har i dag 9 lærlinger i firmaet.

J H Nævdal stod blant annet stått for gjennoppbyggingen av Håkonshallen etter eksplosjonen på Vågen i Bergen i 1944. I nyere tid har firmaet bl.a. stått for innvendige bygningsmessige arbeider i AdO Arena samt tømrerarbeider på Media City Bergen og det nye barnesykehuset på Haukeland.

Følg saker fra J H Nævdal Bygg AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra J H Nævdal Bygg AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.