Ny daglig leder i Bertel O. Steen Agder

Leif Erik Vik tiltrådte som ny daglig leder i Bertel O. Steen Agder AS 1. januar 2019. Han tok over stillingen etter Morten Simon Moe.

Leif Erik Vik tok over som daglig leder hos Bertel O. Steen Agder AS 1. januar 2019. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes

Bertel O. Steen Agder består av tre avdelinger, Arendal, Kristiansand og Kristiansand Vare Last Buss, og representerer et bredt produktspekter både på salg av nye biler, brukte biler og på servicemarkedet. I 30 år har Morten Simon Moe ledet og utviklet de tre lokasjonene, og han ønsket nå å slippe til nye krefter.

– Jeg har hatt tre fantastiske tiår som daglig leder i Bertel O. Steen Agder. Det er tre forhandlere med dedikerte medarbeidere som forvalter produkter og tjenester som vi er stolte av. Nå er tiden moden for å slippe til nye krefter for å sikre og å utvikle den daglige driften videre, sier Morten Simon Moe.

Bertel O. Steen Agder AS eies 40 % av Morten Simon Moe og 60 % av Bertel O. Steen. Moe vil fortsette som eier og styremedlem i Bertel O. Steen Agder.

Ny daglig leder fra egne rekker
Leif Erik Vik kommer fra stillingen som driftsdirektør i Bertel O. Steen Agder. Vik startet som lærling i 1991, og har gått gradene frem til han nå ved årsskiftet overtok som daglig leder i selskapet.

– I Bertel O. Steen satser vi langsiktig på å utvikle våre medarbeidere slik at de stadig får større ansvarsområder og utvider sin kunnskap. Utnevnelsen av Leif Erik Vik som ny daglig leder i Bertel O. Steen Agder er et bevis på denne bevisste strategien i vårt konsern. Jeg er trygg på at Bertel O. Steen Agder vil fortsette den gode driften og utviklingen under Leif Eriks ledelse, sier Eirik Lohne, styreleder i Bertel O. Steen Agder.

– Samtidig vil jeg takke Morten Simon Moe for innsatsen som daglig leder over disse årene og ikke minst den gode måten han forvalter sin del av eierskapet på sammen med Bertel O. Steen AS, sier Lohne.

Eirik Lohne, regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS, 908 32 647 / eirik.lohne@bos.no

Leif Erik Vik, ny daglig leder i Bertel O. Steen Agder fra 1.1.2019, 900 75 246 / lev@bos.no

Eirik Lohne er regionsdirektør i Bertel O. Steen Detalj AS og styreleder i Bertel O. Steen Agder AS. Foto: Bertel O. Steen / Jarle Nyttingnes