Ny bok om Posten i en digital tid
De siste 20 årene har Posten forandret seg mer enn de første 350. Internett startet en sammenhengende forandringsprosess som fortsatt påvirker konsernets utvikling.
Et tidsskille
- Da OL-ilden ble tent på Lillehammer i 1994, fikk det norske folk for første gang kjennskap til internett. Det ble et tidsskille i Postens utvikling. Posten i en digital tid er et stykke norsk industri- og omstillingshistorie det er verdt å dokumentere, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Norge.
På oppdrag fra Posten Norge utgis derfor boka «Den store forvandlingen. Posten i en digital tid» på Dinamo Forlag. Boka er ført i pennen av journalist og forfatter Jan Ove Ekeberg, blant annet kjent som programleder på TV2. Han tente raskt på oppgaven da han fikk forespørselen.
Forandret Norge
- Posten er et spennende eksempel på hvordan internett har forandret hverdagen vår og hele det norske samfunnet. Historien om Posten er også historien om Norge, sier Ekeberg.
Han legger til at han har fått et nytt bilde av Posten etter å ha fordypet seg i historien – blant annet om det politiske spillet rundt Postens mange, store omstillinger.
- Jeg og flere med meg har et noe mindre spennende bilde av Posten enn det som er virkeligheten. Det har vært moro og interessant å skrive denne boka, sier Ekeberg.
Redaksjoner som ønsker å få tilsendt boka, kan sende en epost til denne adressen.
Kontakter
John EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom