Vega Forlag

Ny bok: Alf R. Jacobsen "Først med det siste - NTB i nyhetenes tjeneste gjennom 150 år, 1867–2017"

1. september fyller Norsk Telegrambyrå 150 år, og i den anledning utgir Vega Forlag, i samarbeid med NTB, en omfattende jubileumsbok.

Alf R. Jacobsen (Foto: Tore Meek / NTB scanpix)

Boken er ført i pennen av en av våre fremste dokumentarforfattere, Alf R. Jacobsen. I Først med det siste. NTB i nyhetenes tjeneste gjennom 150 år, 1867–2017 beskrives et NTB som gjennom historien har vist en unik evne til å tilpasse seg en rivende kommersiell, politisk og teknologisk utvikling – og på den måten beholdt sin posisjon som pålitelig og troverdig nyhetsformidler.

Jacobsen har gravd dypt i arkivene, både i og utenfor Norge, og har hatt full tilgang til alt tilgjengelig historisk materiale i NTB – i skrift og bilder. Resultatet er en historie om Norges nasjonale nyhetsbyrå som aldri tidligere har blitt fortalt. Boken er gjennomillustrert med foto fra NTBs egne arkiver og med illustrasjoner fra andre kilder i inn- og utland.

Velkommen til boklansering
Boken lanseres torsdag 31. august på DOGA kl. 17.15, med bokbad av forfatteren med Anne Rimmen. Det vil være anledning til å intervjue forfatteren etterpå.

Påmelding til marked@ntb.no. Husk å ta med legitimasjon.

Pris kr 399,- | ISBN 978-82-8211-512-4 | Innbundet | 456 sider

Kontakter

For mer informasjon og anmeldereksemplar, ta kontakt med Markeds- og informasjonssjef Elen Zickfeldt, elen@vegaforlag.no eller mob. 476 02 909.

For informasjon om NTB, ta kontakt med nyhetsredaktør Ole Kristian Bjellaanes, okb@ntb.no eller mob. 917 51 042.

Alf R. Jacobsen (Foto: Tore Meek / NTB scanpix)
Alf R. Jacobsen. (Foto: Fredrik Bjerknes / Vega forlag)

Om Vega Forlag

Vega Forlag
St. Olavsgate 21 B

+47 21 09 04 10http://www.vegaforlag.no

Vega Forlag ble etablert i mai 2003. Selskapet er privat eid. Vega forlag utgir sakprosa, skjønnlitteratur, oppslagsverk, fakta- og håndbøker. Forlaget har distribusjon hos SentralDistribusjon.

Følg saker fra Vega Forlag

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Vega Forlag på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.