Ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS

Helge Christian Haugen (45) er ansatt som ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS.
Helge Christian Haugen er ansatt som ny administrerende direktør i Coop Norge Eiendom AS.

Helge Christian Haugen har lang og bred erfaring innen eiendom og kommer fra Studentsamskipnaden i Oslo (SiO), hvor han siden 2013 har hatt ansvar for hele eiendomsporteføljen på 400.000 kvm og 40 ansatte med et prosjektbudsjett på 300-700 MNOK. Fra 2011 til 2013 var han ansatt i ICA Norge Eiendom, hvor han var direktør for innleieavdelingen. Han har sin utdannelse fra HerriotWatt i tillegg til Forsvaret og BI.

Haugen overtar etter Roy Meyer som går av med pensjon.

-Vi er svært fornøyd med ansettelsen av Helge Christian Haugen. Han har en solid og spennende bakgrunn og vil sammen med alle de dyktige ansatte bidra til å videreføre og styrke Coop Norge Eiendom sin posisjon i eiendomsmarkedet. Han får også en viktig rolle i å ytterligere styrke samarbeidet med Samvirkelag som har egen eiendomsportefølje. Samtidig vil jeg takke Roy Meyer for den jobben han har gjort, som har bidratt til å ta Coop Norge Eiendom til den posisjonen selskapet har i dag, sier Konsernsjef Geir Inge Stokke i Coop Norge SA

Haugen tiltrer stillingen 1. oktober 2020.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge