NRK og Eurest signerer avtale om måltidsleveranser verdt 240 MNOK

Med det skreddersydde konseptet «Kilden» skal Eurest mette NRK sine ansatte i Tromsø og på Marienlyst. De to partene har inngått en avtale som gjelder drift av 3 kantiner, samt kaffebar og catering. Kontrakten har en verdi på rundt 240 millioner kroner, og en varighet på 8 år inklusiv opsjon.

Både Eurest og NRK gleder seg til oppstart 1.januar 2019. Fra Venstre: Erik Mowinckel og Nina Bruun Taule fra Compass Group, og Ole Kjærsgaard og Andreas Norvik fra NRK. Foto: Lars Haatveit Jenssen

-Vi er både stolte og ydmyke over at NRK valgte Eurest som leverandør. Vi ønsket oss virkelig NRK som kunde, og har jobbet hardt for å skape noe som er unikt for dem, sier Kathinka Friis-Møller administrerende direktør i Compass Group, morselskapet til Eurest.

Skreddersydd måltidskonsept til NRK

Kilden skal være et sted der kultur, kunnskap og inspirerende matopplevelser møtes. Måltidskonseptet fokuserer på høy kvalitet, sunn mat, bærekraft, god service og spennende aktiviteter tilpasset NRK. Navnet «Kilden» gjenspeiler også NRKs rolle i samfunnet.

-NRK valgte Eurest som leverandør ut fra en helhetsvurdering. I sum leverte de det beste tilbudet og viste en særlig god oppdragsforståelse. Konseptet de tilbyr er spennende og oppfyller vårt ønske om fornyelse. Fra tidligere samarbeid opplever vi Eurest som en trygg og solid leverandør, sier Ole Kjærsgaard, seksjonsleder mediestøtte i NRK.

Utvidet samarbeid

Eurest leverer per dags dato måltidstjenester til NRKs avdelinger på Tyholt i Trondheim og Media City Bergen. Det er første gang stor-bygget NRK Marienlyst outsourcer driften av kantine-, kaffebar- og cateringleveransene.

-Det er svært gledelig å utvide samarbeidet til Tromsø og hovedkontoret på Marienlyst. Vi gleder oss til oppstart 1.januar 2019 og tror at Kilden både vil mette og inspirere NRKs ansatte i tiden fremover, sier Friis-Møller.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om NRK

NRK er Norges største mediebedrift med avdelinger 56 steder rundt i Norge. Som offentlig eid kringkastingsselskap har NRK i oppgave å lage et bredt og vidt medietilbud for alle som bor i Norge tuftet på norsk språk og kultur.

Compass Group er en verdensledende leverandør av måltidsrelaterte tjenester og andre supporttjenester. Selskapet har virksomhet i mer enn 50 land og rundt 600 000 ansatte på verdensbasis. I Norge drives virksomheten under merkenavnene Eurest, Eurest Services, ESS, Medirest og Eurest Konferanse & Selskap. Compass Group Norge har om lag 2000 ansatte, 2 milliarder kroner i omsetning og en landsdekkende tilstedeværelse.