Norway Cup mer fokus på miljø sammen med Ragn-Sells

Tidligere har Norway Cup sortert ut noe plast og papp, men ved hjelp av Ragn-Sells skal kildesorteringen på Norway Cup nå økes. Gjennom en ny sorteringsstasjon vil nå også matavfallet sorteres, i tillegg til bedre sortering av papp og plast.
Verdens største fotballturnering, Norway Cup, skal bli enda bedre på miljø og har nå fått med seg Ragn-Sells på laget.

Samarbeid om miljøsatsing

Den nye miljøsatsingen er en naturlig del av Norway Cups verdiarbeid og arbeid for å synliggjøre og nå FNs bærekraftsmål. I tillegg til det nye samarbeidet med Ragn-Sells, gjør Norway Cup en rekke grep på miljøsiden, blant annet nye tiltak for pant av flasker og et strandryddeprosjekt mot deltagende lag. I tillegg ble det i 2017 lagt opp til strøm på Ekebergsletta for å kutte ned på bruken av aggregater.

Trygve Nielsen, Markedssjef i Norway Cup, sier:

- Det er viktig for oss i Norway Cup å gjøre vår del for miljøet, og vi er svært fornøyde med å få med oss Ragn-Sells. Som verdens største fotballturnering har vi et ansvar for å fremme gode verdier og jobbe, i samarbeid med andre, for å nå de 17 bærekraftsmålene satt av FN.

Trygve fortsetter:

- Vi har som mål å bli en så miljøvennlig turnering som mulig. Og vårt nye samarbeid med Ragn-Sells er et steg i riktig retning!

Ragn-Sells gleder seg over samarbeidet

Lars Eknes Rasmussen, Salgsrådgiver – Gjenvinning og Miljø i Ragn-Sells, sier:

- Vi gleder oss til vårt nye samarbeid med Norway Cup og synes det er flott at Norway Cup tar de grepene de gjør. Vi kan med 100% sikkerhet si at alt avfallet fra Norway Cup vil i år gjenvinnes – enten som materialgjenvinning eller energigjenvinning i form av fjernvarme. Og jo bedre det sorteres under turneringen, jo mer papp, papir, plast og matavfall vil materialgjenvinnes til nye produkter!

Saken fortsetter under bildet.

Hvis du vil se dette innholdet fra res.cloudinary.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Bilde: f.v. Raymond Borgersen, Regionsjef i Ragn-Sells og Trygve Nielsen, Markedssjef i Norway Cup.

Hilde Østerkløft, kommunikasjonsrådgiver i Norway Cup

Lars Eknes Rasmussen, Salgsrådgiver – Gjenvinning og Miljø i Ragn-Sells

Om Bækkelagets Sportsklub/Norway Cup

Bækkelagets Sportsklub (BSK) er et idrettslag fra Bekkelaget i Oslo. Klubben startet i 1909 og har rundt 2800 medlemmer. Vår rolle i lokalsamfunnet er å aktivisere mennesker fra barndom til alderdom. BSK har et bredt tilbud av idretter til utøvere i alle aldre, og vi har grupper innen fotball, friidrett, håndball, innebandy, orientering og ski, samt en aktivitetsskole. I tillegg til breddeidretten har BSK eliteutøvere innenfor en rekke idretter, og vi har Oslos eneste herrelag i eliteserien i håndball - Grundigligaen. BSK er blant annet kjent for å arrangere verdens største fotballturnering, Norway Cup.

Norway Cup er verdens største fotballturnering for barn og ungdom 6 – 19 år og har vært avholdt årlig i Oslo siden 1972. Det kommer deltagere fra hele verden og siden starten i 1972 har 1 033 300 deltagere og 53.049 lag deltatt på Norway Cup. I 2016 år var det deltakerrekord med til sammen 2,200 påmeldte lag. Norway Cup finner sted på Ekebergsletta i uke 31 hvert år.

Ragn-Sells er en 100% familieeid gjenvinningsentreprenør etablert i Norge, Sverige, Danmark, Estland og Polen. Vår kjernevirksomhet er transport, sortering og bearbeiding av avfall fra næringslivet og private. Av dette avfallet produserer vi sekundære råvarer som papir, plast og metaller til verdensmarkedet