Norske taekwondo-utøvere kvalifisert til prestisje-stevne i Marokko

Norge har kvalifisert 4 utøvere til World Grand-Prix i taekwondo som arrangeres i Rabat i Marokko 22.-24. september.
John, Tina, Ricard og Mohammed skal delta i World Grand-Prix i Marokko.

- Dette er et utrolig viktig stevne, for her deles det ut rankingpoeng som blir viktige i forbindelse med OL-kvalifiseringen, sier Sportssjef Dag Jacobsen i Norges Kampsportforbund. Det er bare de høyest rankede utøverne i verden som blir invitert til å delta i Grand Prix og takket være systematisk og målrettet arbeid over tid har Norge nå klart å få frem fire utøvere som er blant de beste i verden, sier sportssjefen. I tillegg har vi også flere utøvere som klatrer på rankinglisten og som snart er inne blant de beste.

Norge stiller med følgende utøvere i Rabat:

Tina Røe Skaar fra Øvre Romerike Budo Senter i klassen kvinner + 67 kilo
John Asp fra Grorud Taekwondo klubb i klassen herrer  -80 kilo
Richard Andre Ordemann fra Tøyen Taekwondo klubb i klassen herrer -80 kilo
Mohammed Elhatri fra Tøyen Taekwondo klubb I klassen +80 kilo

Konkurransedager:
Tina Røe Skaar og Mohammed Elhatri skal begge konkurrere fredag 22. september, mens John Asp og Richard Andre Ordemann skal konkurrere lørdag 23 september. Er vi heldig kan få en norsk finale mellom John og Richard, da disse to stiller i samme klasse.
Grand Prix sendes live på nett og streaming finner du her: https://www.worldtaekwondo.tv/taekwondo

Innledende kamper starter klokken 10:00 norsk tid, 16-dels rundene og kvartfinalene starter klokken 15:30, mens semifinaler og finaler starter klokken 19:30

John, Tina, Ricard og Mohammed skal delta i World Grand-Prix i Marokko.
John Asp fra Grorud Taekwondo klubb
Ricard Andre Ordemann fra Tøyen Taekwondo klubb
Tina Røe Skaar fra Øvre Romerike Budo Senter
Mohammed Elhatri fra Tøyen Taekwondo klubb

+47 21 02 90 00http://www.kampsport.no

Følg pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Kampsportforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Kampsportforbund