Admincontrol

Norske selskaper elsker elektronisk signering

Etter endringen av aksjeloven har nesten halvparten av Admincontrol sine kunder begynt med e-signering av styreprotokollen og andre viktige dokumenter. Nå er en alternativ e-signeringsløsning på plass. Denne tjenesten har lenge vært etterspurt fra selskaper med styremedlemmer utenfor Norden.
Admincontrols produktdirektør Kristoffer Munthe Aasbø.

Norge var det siste landet i Norden som åpnet opp lovverket for e-signering og oppbevaring av styreprotokollen digitalt. Et drøyt år etter endringen av aksjeloven har nesten halvparten av Admincontrol sine kunder begynt med e-signering av styreprotokollen – noe som sier mye om behovet for denne typen løsninger.

Admincontrol sin løsning har fram til nå vært basert på eID (Bank ID, NemID og Tupas), som gir en meget sterk identifisering av den som signerer. Denne typen løsning finnes imidlertid ikke utenfor Norden, og derfor har selskapet nå laget en enklere og mer universell løsning basert på engangspassord (One-Time-Password) som et alternativ til de resterende markedene. For mange selskaper og dokumenter vil dette være en tilfredsstillende løsning.

Admincontrols produktdirektør, Kristoffer Munthe Aasbø, er glad for å ha et alternativ for alle sine kunder.

– Admincontrol har brukere fra hele verden og nå vil alle styremedlemmer få muligheten til å benytte denne tjenesten – uansett hvilket land de befinner seg i, sier Munthe Aasbø.

Han legger til at e-signering vil gjøre hverdagen enklere for de fleste selskaper.

– Ved bruk av e-signering er man ikke lenger bundet til kontoret og avhengig av tilgang til utstyr som skriver og skanner. Man kan fatte beslutninger, og ikke minst, prosessere dem mens man er på farten – uten å bli flaskehalsen i beslutningsprosessen. Videre vil signering gjennom Admincontrol ivareta sikkerheten og konfidensialitet knyttet til de respektive dokumenter. Flere og flere selskaper ser fordelen ved å benytte seg av dette, og derfor synes vi det er gledelig å kunne tilby denne tjenesten til alle markeder og for styremedlemmer som ikke er basert i Norden, sier Munthe Aasbø.

Kontakt angående denne saken:
Produktdirektør Kristoffer Munthe Aasbø
Telefon +47 402 00 101

Admincontrols produktdirektør Kristoffer Munthe Aasbø.

Om Admincontrol

Admincontrol