Norsk Gjenvinning sikrer refinansiering med DNB og Nordea

Norsk Gjenvinning har over tid bygget opp et solid fundament for en bærekraftig forretningsmodell - økonomisk, miljømessig og sosialt. Norsk Gjenvinning er derfor det ledende gjenvinningsselskapet i Norge som sikrer at avfall blir gjenvunnet til nye resirkulerte råvarer i en sirkulær økonomi. Det finnes ikke søppel mer! Nå blir Norges to største banker, DNB og Nordea, med på laget.

I forbindelse med forfallet av Norsk Gjenvinnings obligasjonslån den 10. juli i år sikrer konsernets sterke posisjon en gunstig refinansiering. Den nye finansieringspakken innebærer lavere rentekostnader og gir økt finansiell fleksibilitet til å nå Norsk Gjenvinning-konsernets strategiske mål i årene som kommer. Forfallet av obligasjonen på NOK 1,386 mrd. håndteres ved at det er inngått nye låneavtaler med DNB og Nordea med varighet til 10. januar 2023.

- Vi vurderte alternative finansieringsmuligheter i løpet av våren, men låneavtalene med DNB og Nordea var det beste alternativet for Norsk Gjenvinning. Jeg vil takke bankene og vårt finansieringsteam for at de har blitt enige om en finansiering som skaper rom for ny lønnsom vekst. Dette er takket være den solide grunnmuren vi har bygget sten for sten og som nå danner basisen vi skal bygge videre på, sier Erik Osmundsen, Konsernsjef i Norsk Gjenvinning.

Refinansieringen vil sikre en sterk finansiell plattform som gir rom for å effektuere planene Norsk Gjenvinning-konsernet har for nordisk vekst i de kommende årene.

IBKA Norge AS investerer i Mortens Rørinspeksjon AS28.9.2018 14:50:39 CESTPressemelding

Sommeren 2018 ble eierne bak Mortens Rørinspeksjon AS (MRI), og representanter fra IBKA Norge AS, et heleid selskap i Norsk Gjenvinning-konsernet, enige om et spennende og fremtidsrettet samarbeid. Etter en kort due diligence og møter som har resultert i gode felles intensjoner om samarbeid er partene blitt enige, og fra og med 1.10.2018 vil IBKA Norge AS være majoritetseier i Mortens Rørinspeksjon AS, og selskapet Eivind Koch Rørinspeksjon AS vil gå inn som et heleid datterselskap av MRI.