Norsk Gjenvinning på topp i Norge på omdømme

Norsk Gjenvinning klatrer til 12. plass på Ipsos omdømmeliste over all selskaper i Norge – blant topp 20 for andre år på rad! I tillegg anses Norsk Gjenvinning som det mest miljøbevisste selskapet i Norge, og er nummer tre på samfunnsansvar.

Erik Osmundsen, konsernsjef i Norsk Gjenvinning.

- Dette er et utrolig sterkt resultat i konkurranse med de største og beste bedriftene i Norge. Jeg er spesielt stolt av at vi er nummer en på miljøbevissthet, sier konsernsjef Erik Osmundsen.

Han presiserer at det ligger mye hardt arbeid bak de flotte resultatene.

- Vi jobber hver dag for å levere på visjonen vår: «Det finnes ikke søppel mer». Dette krever innsats fra alle ledd i Norsk Gjenvinning og vi er helt avhengige av våre medarbeidere som leverer kvalitet til kundene hver dag. For oss er ikke miljø en motsetning til lønnsomhet, tvert imot mener vi det henger tett sammen, og er viktig for at vi lykkes som selskap og er mye av grunnen til at vi havner så høyt på listene, forteller konsernsjef Erik Osmundsen.

Rangeringen gjøres årlig av Ipsos med 1 000 respondenter per selskap. Totalresultatet baserer seg på fire faktorer, miljøbevissthet, samfunnsansvar og moral, økonomi og lønnsomhet, og reklame og informasjon.

For samfunnsansvar og moral, havner Norsk Gjenvinning på en veldig sterk tredjeplass.

- Vi jobber utrettelig med compliance og samfunnsansvar for å sikre at vi ivaretar miljøet og våre medarbeidere, samt sikrer samarbeid med ansvarlige underleverandører som etterlever lover og regler på en tilfredsstillende måte. Vi har utviklet oss enormt siden vi tok grep i 2012 og det er gledelig at omverdenen også anerkjenner det arbeidet vi har lagt ned. Det er virkelig imponerende å se at vi havner som nummer tre på listen over samfunnsansvar og moral, forteller direktør for compliance og organisasjon, Ingrid Bjørdal.

Erik Osmundsen, konsernsjef i Norsk Gjenvinning.

Norsk Gjenvinning-konsernet er markedslederen i den norske gjenvinningsbransjen, og bidrar hver dag til en global miljøinnsats i eget nærmiljø. Vi samler inn alle typer avfall fra næringslivet og produserer avfallsbaserte råvarer som vi selger i det internasjonale markedet. I tillegg tilbyr vi husholdningsrenovasjon, industritjenester, riving, miljøsanering, makulering og massehåndtering. Vi er etablert med 40 anlegg og over 1.300 ansatte i Norge, Danmark, Sverige og England. Vi håndterer 1,8 millioner tonn avfall per år, og omsetter årlig for ca. 4 milliarder kroner. Konsernet eies av Summa Equity. Vår innsats er et viktig bidrag til den sirkulære økonomien og det nasjonale miljøregnskap. Vår visjon er at avfall blir løsningen på fremtidens ressursproblem - og for oss betyr det; «Det finnes ikke søppel mer».

IBKA Norge AS investerer i Mortens Rørinspeksjon AS28.9.2018 14:50Pressemelding

Sommeren 2018 ble eierne bak Mortens Rørinspeksjon AS (MRI), og representanter fra IBKA Norge AS, et heleid selskap i Norsk Gjenvinning-konsernet, enige om et spennende og fremtidsrettet samarbeid. Etter en kort due diligence og møter som har resultert i gode felles intensjoner om samarbeid er partene blitt enige, og fra og med 1.10.2018 vil IBKA Norge AS være majoritetseier i Mortens Rørinspeksjon AS, og selskapet Eivind Koch Rørinspeksjon AS vil gå inn som et heleid datterselskap av MRI.