Norsk Gjenvinning på topp 20 i Ipsos omdømmemåling

- Vi er både overrasket, glade og ydmyke over å ha havnet så høyt på denne undersøkelsen, sier konsernsjef Erik Osmundsen.

Undersøkelsen gjøres av Ipsos en gang i året. Det er fem ting som måles; totalinntrykk, samfunnsansvar og moral, økonomi og lønnsomhet, miljøbevissthet, reklame og informasjon. Grunnlaget for resultatene er basert på 1.000 respondenter per virksomhet. Totalt blir 95 bedrifter målt, og dette er det 26. året undersøkelsen gjennomføres.

Norsk Gjenvinning (NG) ligger mellom Toyota og TVNorge på listen av velkjente merkevarenavn og det er første gang NG når opp blant de 20 selskapene med best omdømme.

- Dette var en veldig positiv overraskelse etter den stormen vi og hele bransjen har vært gjennom med RenoNorden-konkursen. Det er gledelig å se at vi har et så sterkt omdømme at vi havner mellom to store aktører som Toyota og TVNorge. Dette vitner om den gode innsatsen alle våre medarbeidere gjør hver eneste dag for at vi skal ha fornøyde kunder, samtidig som det gir oss et godt utgangspunkt for veien videre, avslutter Osmundsen.

Bim Cornelia Kase, kommunikasjonsrådgiver i Norsk Gjenvinning.

Norsk Gjenvinning-konsernet er markedslederen i det norske gjenvinningsmarkedet, og bidrar hver dag til en global miljøinnsats i eget nærmiljø. Vi samler inn alle typer avfall fra næringslivet og produserer avfallsbaserte råvarer som vi selger i det internasjonale markedet. I tillegg tilbyr vi husholdningsrenovasjon, industritjenester, riving, miljøsanering, makulering og massehåndtering. Vi er etablert med ca. 50 anlegg og ca. 1.200 ansatte i Norge, Danmark, Sverige og England. Vi håndterer ca. 1,8 millioner tonn avfall per år, og omsetter årlig for ca. 4 milliarder kroner. Konsernet eies av Altor Fund III. Vår innsats er et viktig bidrag til den sirkulære økonomien og det nasjonale miljøregnskap. Vår visjon er at avfall blir løsningen på fremtidens ressursproblem - og for oss betyr det; «Det finnes ikke søppel mer».