Norsk Folkehjelps landsmøte 2015: LO-leder eneste kandidat til styreleder-verv

Det er forventet i overkant av 200 delegater fra hele landet når Norsk Folkehjelp avholder landsmøte på Radisson Gardermoen fredag 28. august – søndag 30. august. Pressen er velkommen til å overvære møtet.

• Landsmøtet skal lørdag klokken 15.00 velge ny styreleder. LO-leder Gerd Kristiansen er eneste kandidat til vervet. Hvis hun blir valgt, vil hun tiltre i juni 2017.
  • Gerd Kristiansen skal også hilse landsmøtet på fredag klokken 16.00.
  • Fredag klokken 16.20 skal AUF-leder Mani Hussaini tale til Norsk Folkehjelps delegater. Partisekretær i Arbeiderpartiet Kjersti Stenseng holder hilsningstale lørdag klokken 08.30.
  • Norsk Folkehjelp-ansatte fra tre av verdens mest betente krigssoner vil være til stede hele helgen. Peter Majur Ador kommer fra Sør-Sudan, Mahmoud Hamada kommer fra Palestina og Mahdi Qadr fra Irak.
  • Det skal legges frem forslag til fire politiske uttalelser på landsmøtet. Forslagene, som går på verdens flyktningsituasjon, redningstjenesten, Palestina og asyl og inkludering, vil være klare torsdag.

Presse som ønsker å delta på Norsk Folkehjelps landsmøte bes melde fra til kommunikasjonsrådgiver Tine Solberg Johansen innen onsdag 26. august på tines@npaid.org / 97067844.

Rammeprogram for Norsk Folkehjelps landsmøte: http://www.folkehjelp.no/Medlem/Tillitsvalgt/Landsmoete-2015/Landsmoetedokumenter/Forslag-til-rammeprogram-for-Norsk-Folkehjelps-landsmoete