Norsk Folkehjelp sikrer førstehjelpsberedskapen på Norway Cup

For 44. år på rad hjelper Norsk Folkehjelp spillere, ledere og publikum under Norway Cup med å få en god opplevelse.

Organisasjonen er til stede med førstehjelpere og telt på alle arenaer. På Ekeberg skole opprettes også et feltsykehus der deltagere som trenger litt ro og overvåkning får god pleie.

Norsk Folkehjelp har vært fast leverandør av førstehjelpsberedskapen på Norway Cup siden oppstarten i 1972, og i år er mer en 100 frivillige mannskaper i beredskap under arrangementet.

-Vi behandler i gjennomsnitt mellom 1200 og 1700 pasienter i løpet av turneringen, så det er til tider hektisk aktivitet i feltsykehuset, sier operativ leder Øystein Helland.

-De fleste pasientene har mindre alvorlige skader eller sykdom, men det kan være plagsomt for dem det gjelder. Et overtråkk eller lårhøne kan gi mange dager med plager uten korrekt førstehjelpsbehandling. Vi er derfor glade for å kunne hjelpe deltagerne til å få en bedre opplevelse av Oslo og Norway Cup, sier Øystein Helland.

Norsk Folkehjelp har også i samarbeid med ambulansetjenesten i Oslo og Akershus, god beredskap i tilfelle det skulle oppstå alvorlig sykdom eller skade. Historisk sett har det vært få tilfeller av alvorlig sykdom eller skader under Norway Cup.

Ønsker du å høre mer om Norsk Folkehjelps arbeid under Norway Cup eller besøke feltsykehuset i løpet av uka? Ta gjerne kontakt med pressekontakt Frida Moberg på telefon 976 14 183.

Pressekontakt for Norsk Folkehjelp
på Norway Cup: