Norsk Folkehjelp hjelper i Mexico

Norsk Folkehjelps partnere i El Salvador, Comandos de Salvamento, er med i hjelpearbeidet i Mexico by.
Arkivbilde av Comandos

Hjelpearbeidere fra Norsk Folkehjelps partnere, Comandos de Salvamento i El Salvador, er dratt til det jordskjelvammede området i Mexico by.

­–De frivillige fra Comandos er spesialtrente til å redde ofre ut av ruiner. De hjalp også Ecuador etter jordskjelvet i 2016 og har bistått i de store jordskjelv- og flomkatastrofene i El Salvador og Guatemala, sier Kathrine Raadim, leder for utenlandsavdelingen i Norsk Folkehjelp.

–Vi er glade for å se at støtte til Comandos gjennom mange år har bidratt til at det finnes lokal kapasitet som kan settes inn i nabolandssamarbeid, sier Raadim.

Norsk Folkehjelp har samarbeidet med Comandos siden 1983. Grasrotorganisasjonen har sprunget ut av fattigstrøk i El Salvador, har samme logo som Norsk Folkehjelp, og anser seg som en søsterorganisasjon med de samme verdiene. Comandos har ved flere anledninger besøkt Norge for å trene sammen med Norsk Folkehjelps sanitetsavdeling og folk fra Norge har vært i El Salvador.

Arkivbilde av Comandos
Arkivbilde Comandos

Følg pressemeldinger fra Norsk Folkehjelp

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Folkehjelp på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Folkehjelp