WIN

Norsk entreprenør samler 600 kvinnelige ledere i Roma

Fra 26.- 28. september samles nærmere 600 ledere fra hele verden på Global WINConference. Konferansen er et av de mest etablerte forumene innen kvinnelig ledelse, og blir arrangert årlig i ulike europeiske byer. Til sammen har konferansen blitt besøkt av over 14 000 globale ledere. I fjor hadde konferansen sitt tjueårsjubileum i Oslo. I år samles de i Roma på Ergife Palace Hotel for å diskutere temaet “Trust. Discover. Create. New ways of living, working and leading.”

–Verden trenger kvinnelige ledelse, medfølelse og empati mer enn noen gang. Jeg føler at menneskehetens fremtid virkelig avhenger av at kvinners drømmer blir hørt og oppnådd. WINConference samler fremtidsrettede kvinnelige ledere fra hele verden for å gjøre disse visjonene til virkelighet, sier Kristin Engvig, grunnlegger og administrerende direktør i WIN. –Vi er midt i en spennende revolusjon. Strukturer forandrer seg og det er behov for en ny type ledelse. Vi ser selskaper som setter spørsmålstegn ved status quo og forstår at det å være internasjonale, og oppfordre til mangfold og inkludering er veien fremover. Gjennom samarbeid kan vi skape nye måter å leve, jobbe og lede på.

Rundt 600 deltakere fra 90 ulike land møtes i tre dager for å utveksle erfaringer, lære og bygge nettverk. Konferansen er en unik mulighet til å møte inspirerende entreprenører, ledende direktører, fantastiske artister, suksessfulle akademikere og flere. Årets program består av sesjoner om blant annet globale trender, fremtidens arbeidsmarked, likestilling på arbeidsplassen, inkludering og personlig kreativitet. Gjennom foredrag, workshops og seminarer vil konferansen diskutere hvordan ledere kan integrere feminine verdier som medfølelse, samarbeid og empati i deres lederstil. Mange suksesshistorier og rollemodeller blir presentert.

På talerstolen vil man blant annet høre fra:

• Sinead Lynch, styreleder, Shell UK Limited
  • Maya Martinez, president, Merck KGaA Biopharma Latin America
  • Paul Hudson, administrerende direktør, Novartis Pharmaceuticals, Novartis Pharma AG
  • Clare Dubois, administrerende direktør/grunnlegger, TreeSisters
  • Helen Mets, president Resins & Functional Materials, DSM
  • Marina Haydn, konserndirektør, Global Circulation, The Economist
  • Jennifer Jordan, professor i ledelse og organisasjonsatferd, IMD
  • Paolo Boccardelli, dekan, LUISS University
  • Alexandre Pachulski, Chief Product Officer, Talentsoft
  • Ilaria Capua, professor, University of Florida, Gainesville
  • Alexandra Pascalidou, journalist og forfatter , Frontkick
  • Kristin Engvig, grunnlegger og CEO, WIN
  • Nancy Fina, portrett-, mote- og reklamefotograf, Nancy Fina
  • Kaouthar Darmoni, assisterende professor i kjønn og medier, University of Amsterdam
  • Nilima Bhat, forfatter, Shakti Leadership
  • Miha Pogacnik, Chief Inspiration Officer og grunnlegger, Institute for Development of Intercultural Relations through the Arts (IDRIART)
  • Giovanna D’Alessio, stiftende partner og CEO, Asterys
  • Ralitsa Vassileva, mediekonsulent, skribent og redaktør, Sustainia

–Jeg startet WINConference i 1998 for å skape en arena der mennesker kan møtes for å lære av hverandres erfaringer, få nye impulser og inntrykk, samt bli inspirert til handling. Jeg er utrolig takknemlig for den store interessen, støtten og engasjementet som kvinner over hele verden har vist på konferansen de siste tjue årene. De har gjentatte ganger formidlet hvor viktig det er å integrere feminine verdier som samarbeid, mottakelighet, empati og intuisjon i alle aspekter av livet. Jeg gleder meg veldig til årets program og håper at det vil inspirere og oppfordre til profesjonell og personlig utvikling. I tillegg vil vi oppfordre til handling. Handling til å kjempe for egne og andres rettigheter, ta et standpunkt, og aldri akseptere uakseptabel oppførsel, sier Engvig.

Tuva Spiten
tuva.spiten@leidar.com

Om WIN

WIN
c/o CBC-L Rue du Simplon 37
1006 Lausa

+41 21 612 03 54http://www.winconference.net/Winconference

Om WINConference

WIN (Women’s International Networking) er en global lederorganisasjon basert i Lausanne i Sveits. WIN ble grunnlagt av norske sosialentreprenør Kristin Engvig i 1997 og i fjor markerte konferansen sitt tjueårsjubileum i Oslo. Den første WINConference ble arrangert i Milano i 1998, og har siden blitt arrangert årlig i ulike europeiske byer. Konferansen er det mest etablerte forumet for kvinnelig ledelse i Europa, og har blitt besøkt av flere enn 14 000 ledere fra 129 land. Regionale konferanser, seminarer og møter blir arrangert regelmessig i India, Japan og Nigeria.

WINConference 2018 er et tredagers arrangement med fokus på personlig utvikling, fremtidens karriere og arbeidsplass, og dagens utfordringer, samlet under temaet “Trust. Discover. Create. New ways of living, working and leading.” Programmet består av foredrag, forum og workshops med over 80 talere, samt yoga og coaching timer. Kristin Engvig, grunnleggeren av WIN, har erfaring som beslutningstaker i globale firmaer som JPMorgan og Citibank. Hun har en mastergrad i business og markedsføring fra HA/BI og en MBA fra SDA Bocconi University i Milano.