Norsk EM-sølv i taekwondo

Joachim Wien fra Elvebyen Taekwondoklubb sørget i dag for sølvmedalje i Europamesterskapet i taekwondo mønster.

Joachim Wien tok i dag sølv i EM i taekwondo mønster. Her sammen med lagleder Fredrik Bjertnæs og trener Nina Bansal. Foto: NKF

På veien mot medalje slo Wien utøvere fra Romania, Serbia, Tyrkia (hjemmefavoritt) og Spania. I finalen ventet motstander Joel Van der Weide fra Nederland, og det ble dessverre tap for nordmannen. Mesterskapet avholdes i Antalya i Tyrkia og samler Europas aller beste mønsterutøvere.

Målet var å kjempe om medaljer. I forrige Europamesterskap, for to år siden, vant Norge for aller første gang gull. Nina Bansal og Joachim Wien vant dengang hver sin gullmedalje. Etter at de ble Europamestere har de to vunnet medaljer i alle store internasjonale stevner, og nå imponerer Wien igjen med pallplass i et EM.

I Norge representerer landslagsutøveren Elvebyen Taekwondoklubb i Drammen.

I morgen skal Nina Bansal i ilden i Tyrkia, før Tuva Kjødnes og Sune Østli skal delta i parklassen på torsdag. De to sistnevnte skal også delta i det relativt nye konseptet beach taekwondo senere denne uken.

Joachim Wien på pallen i EM. Foto: NKF
Joachim Wien med sølvet rundt halsen. Foto: NKF

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.