Norkart

Norkart samler Norge i publikumsvennlige 3D-kart

25.8.2015 14:13 | Norkart

Norkart blir først ute med å samle hele Norge i en brukervennlig 3D kartløsning etter inngåelsen av en eksklusiv samarbeidsavtale med Agency9. Dette innebærer at Norkart skal tilby verktøyet CityPlanner som er en innovativ 3D-løsning til det norske markedet.

Gøteborg i 3D

Løsningen blir et verdifullt tilskudd til Norkarts portefølje – og Norkarts populære app «Kommunekart» vil basert på denne avtalen få 3D-visning i løpet av året.

Markedet har lenge etterspurt mer brukervennlige kartløsninger, og med denne løsningen vil kart og 3D enkelt benyttes til helt nye bruksområder. Gøteborg har benyttet CityPlanner til å involvere innbyggerne gjennom 3D-visning og dialog, til å bestemme hvordan fremtidens Gøteborg skal se ut.

Kart og kartdata oppleves ofte komplisert – men ved bruk av 3D blir alt fra reguleringsplaner til store vei og kollektivutbygginger enkelt visualisert. Løsningen vil bidra til likere forståelse og er et godt beslutningsstøtte verktøy.

Norkart lanserer første 3D-løsning i oktober – og kommune-Norge er hovedfokus i første omgang.

«Norkart har i underkant av 400 kommuner som kunder, og vi ønsker å prioritere de kommunene som har etterspurt mer innbyggervennlige løsninger nå i første omgang. Bruksmulighetene er enorme når 3D gjøres tilgjengelig i bl.a. Kommunekart. Vi har mye dyktig kompetanse hos våre kunder, og med 3D vil vi sammen skape innovative bruksområder og publikumsvennlige løsninger i arbeidet med digitalisering i kommunene» - uttaler ansvarlig for avtalen i Norkart, Jorunn Kragset.

Sammenstilling av geografiske data og 3D kartløsninger – vil skape store verdier og gevinster, og Norkart vil være godt posisjonert til å skape nye gode løsninger både hos eksisterende kunder – og ikke minst nye kundegrupper.

«Vi är glada över att Norkart valde Agency9s CityPlanner - och vi ser fram emot att Norkart ska sätta CityPlanner på kartan i Norge. Vi har en hel del expertis och kompetens i båda företagen, och det är bra vinst för båda företagen i detta samarbetet» - uttaler CEO Håkan Engman i Agency9.

3D kartløsninger vil revolusjonere måten vi bruker kart på – og gi oss helt nye bruksmuligheter! Norkart har siden 1961 gitt innovative løsninger til norske kunder – og vi ser frem til å ta kart til nye høyder!

Kontaktpersoner:
Håkan Engman (CEO) // +446 70 305 77 // Agency9

Jorunn Kragset (Prosjekteier) // +47 913 03 467 // Norkart

Kenneth Øyen-Eriksen (Prosjektleder) // +47 988 90 381 // Norkart

Gøteborg i 3D

Om Norkart

Norkart
Løkketangen 20A
1300 Sandvika

+47 67 55 14 00http://www.norkart.no/
Siden 1961 har vi i Norkart AS lyttet til våre kunder og gitt dem de tjenestene og verktøyene de trenger for å løse sine oppgaver. Dette gjør at vi i dag er det største innovative fagmiljøet innen geografiske informasjonssystemer og kommunalteknikk.

Følg saker fra Norkart

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Norkart på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.