Norgesmestre i taekwondo

Norgesmesterskapet i taekwondo WTF ble i går avholdt i Stjørdal hvor mange nye Norgesmestre ble kåret i tillegg til at flere priser ble delt ut. Blant Norgesmestrene er Europamestre i mønster, Nina Bansal og Joachim Wien.

Nybakte Norgesmestre 2015
Utøvere fra 24 klubber over hele landet deltok i mesterskapet, der det ble konkurrert i mønster og kamp. Blant utøverne var landslagsutøvere fra fulltidslandslaget i kamp og fra mønsterlandslaget.
EM-vinnere i mønster, Joachim Wien og Nina Bansal, viste igjen at de også er best i Norge, etter at de vant både individuelle klasser og par under dagens NM. Nina Bansal ble også tildelt prisen for årets taekwondoperson og årets taekwondoutøver.
Landslagsutøvere i kamp, Richard Ordemann (Tøyen Taekwondo klubb) og Janike Lai (Nesodden Taekwondo klubb) kom seirende ut av sine klasser i Stjørdalshallen. Mohammed Elhatri (Tøyen Taekwondo klubb) ble kun slått av lagkamerat fra Ordemann og fikk sølv.
Mesterskapers beste junior i kvinne- og herreklassen ble premiert med en spesiell pris fra den koreanske ambassadøren, som også overvar mesterskapet. Prisene gikk til Julie Ramsey fra Stjørdal Atletklubb og Victor Asp fra Grorud Taekwondo klubb.
I tillegg ble beste klubb i mønster og kamp kåret, og vandrepokalene fikk bli hos fjorårets vinnere som også i år vant. Beste klubb mønster ble Hwa Rang Team Drammen, beste klubb kamp ble Grorud Taekwondo klubb. Sammenlagtseiere i Norgescup 2015 ble også delt ut under NM, sammen med diplomer til dommere med lang fartstid.
Resultater fra mesterskapet ligger vedlagt.

Nybakte Norgesmestre 2015
Norgesmesterskap 2015
Nina Bansal - årets taekwondoperson og årets utøver. Her med lagkamerat Joachim Wien.
Beste klubb mønster, Hwa Rang Team Drammen
Mesterskapets beste juniorer; Victor Asp og Julie Ramsey, sammen med den koreanske ambassadøren og representanter fra Kampsportforbundet
Beste klubb kamp, Grorud Taekwondo klubb.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.